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 A Stellantis leállítja az Illinois államban lévő Belvidere városában található Jeep üzemet, amely a Cherokee SUV-t gyártja. Ebből a típusból egyelőre nincs elektromos változat, úgyhogy jogosan merül fel a kérdés, miért foglalkozunk ezzel. Nos azért, mert a hivatalos indoklás szerint a villanyautók tehetnek minderről. Drága átállás A Stellantis, amely többek között a Chrysler és a Jeep anyavállalata is, februárban felfüggeszti a Cherokee gyár működését – egyelőre határozatlan időre, de egyesek szerint véglegesen – írja a Reuters. Azon túl, hogy bizonytalanná válik egy ismert típus további sorsa, és veszélybe kerül 1350 ember munkahelye, a hír még azért érdekes, mert a hivatalos indoklás szerint az iparágat komolyan megviselte a COVID-19 és a globális félvezetőhiány is, de a legfontosabb tényező az elektrifikáció növekvő költsége. Hogy ezt a vállalat úgy általában értette, vagy esetleg specifikusan ebből a típusból nem érné meg tisztán elektromosat faragni, azt nem tudni, de mindenképp furcsa indoklás, hogy az elektrifikáció költségei miatt bezárnak egy benzines autót gyártó üzemet. A magyarázatot némileg árnyalja, hogy a helyi szakszervezet szerint, a cég belső dokumentumai arról árulkodnak, hogy a bezárás mögött valójában az áll, hogy Mexikóba költöztetik a gyártást. Szerintük a Stellantis arra készül, hogy végleg bezárja a gyárat. A döntés egy másik oka viszont valószínűleg abban keresendő, hogy a típus eladásai az utóbbi években igencsak visszaestek. A CarSalesBase adatai szerint a Cherokee amerikai eladásai 2018-ban tetőztek közel 240 ezer darabbal, ám ez a szám tavaly 90 ezer alá csökkent. Az idei első háromnegyed évben mindössze 30.852 fogyott a típusból a tavalyi 79 ezerhez képest. Kiakadt a Stellantis vezére Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!