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 A GM után egy nappal jelentett a Ford amerikai üzletága is, ahol arról számoltak be, hogy 126 százalékkal, 61.575 darabra emelkedtek a tisztán elektromos autóik eladásai. A vállalat továbbra is a második legnagyobb villanyautó gyártó Amerikában. A Ford eladásainak 3,3 százaléka volt tisztán elektromos. Húzza a Mustang Ford logóval 1.780.978 autó talált gazdára tavaly az Egyesült Államokban, ami 2,1 százalékos visszaesés az előző évhez képest. A gyártóhoz tartozó Lincoln márka eladása ennél is jobban, 4 százalékkal csökkent. Így az eladott darabszám 83.486-ra mérséklődött. A Lincoln egyelőre nem gyárt elektromos modelleket, de a Fordnál ott van a Mustang Mach-e, az F-150 Lightning, és a Transit kisteherautó elektromos változata is. A húzótermék e tekintetben természetesen a Mach-e volt, amelynek eladásai 45 százalékkal kevéssel 40 ezer alá nőttek. A vállalat 2022. április 26-án kezdte meg legsikeresebb modellje az F-150 pickup elektromos változatának gyártását, és az év végéig összesen 15.617-et tudtak belőle kiszállítani. A Transit kisteherautó elektromos kiadásának amerikai gyártása tavaly januárban indult, a kiszállításokat pedig februárban kezdte a vállalat. Az év végéig 6.500-at szállítottak le az E-Transitból. A Mach-e inkább csak nevében, no meg néhány dizájn elemben Mustang, hiszen a sportautó testvér egy teljesen más szerkezet, az elektromos pedig egy SUV. Így maga a gyártó is külön kezeli a két termékvonalat, nem is lenne fair az összehasonlítás, de az így is figyelemreméltó, hogy a Mach-e 40 ezres eladási darabszáma már alig marad el a sportkupé 47 ezres darabszámától. Az F-150 és a Transit esetében már korrektebb az összehasonlítás, hiszen itt ugyanannak a járműnek az elektromos változatáról beszélünk. A Lightning esetében kicsit csalódást keltő, hogy bár állítólag hatalmas a kereslet erre a verzióra, csak a teljes F-150 mennyiség 2,4 százaléka volt teljesen elektromos 2022-ben. Reméljük, idén jobban fel tudják pörgetni a termelést és a piacot, különösen, hogy a gyártó legjövedelmezőbb sorozatának eladásai tavaly a tizedével estek. A Transit esetében kicsit jobb, 6,5 százalék körüli az arány. Azonban az itt is elmondható, hogy az eladásokat nem növelte, csak szinten tartotta az elektromos változat megjelenése, a számok így csak 0,5 százalékkal csökkentek, és hajszállal százezer alatt álltak meg. Persze, az is elképzelhető, hogy az erre beállított gyártósor éves kapacitása eleve ennyi volt, így nem nagyon tudnának a limit fölé menni. Van, ahol 85 ezer százalékkal nőtt a GMC villanyautó eladása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!