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
auto
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

A GM után egy nappal jelentett a Ford amerikai üzletága is, ahol arról számoltak be, hogy 126 százalékkal, 61.575 darabra emelkedtek a tisztán elektromos autóik eladásai. A vállalat továbbra is a második legnagyobb villanyautó gyártó Amerikában.

A Ford eladásainak 3,3 százaléka volt tisztán elektromos.

Húzza a Mustang

Ford logóval 1.780.978 autó talált gazdára tavaly az Egyesült Államokban, ami 2,1 százalékos visszaesés az előző évhez képest. A gyártóhoz tartozó Lincoln márka eladása ennél is jobban, 4 százalékkal csökkent. Így az eladott darabszám 83.486-ra mérséklődött.

 

A Lincoln egyelőre nem gyárt elektromos modelleket, de a Fordnál ott van a Mustang Mach-e, az F-150 Lightning, és a Transit kisteherautó elektromos változata is.

A húzótermék e tekintetben természetesen a Mach-e volt, amelynek eladásai 45 százalékkal kevéssel 40 ezer alá nőttek.

A vállalat 2022. április 26-án kezdte meg legsikeresebb modellje az F-150 pickup elektromos változatának gyártását, és az év végéig összesen 15.617-et tudtak belőle kiszállítani. A Transit kisteherautó elektromos kiadásának amerikai gyártása tavaly januárban indult, a kiszállításokat pedig februárban kezdte a vállalat. Az év végéig 6.500-at szállítottak le az E-Transitból.

A Mach-e inkább csak nevében, no meg néhány dizájn elemben Mustang, hiszen a sportautó testvér egy teljesen más szerkezet, az elektromos pedig egy SUV. Így maga  a gyártó is külön kezeli a két termékvonalat, nem is lenne fair az összehasonlítás, de az így is figyelemreméltó, hogy a Mach-e 40 ezres eladási darabszáma már alig marad el a sportkupé 47 ezres darabszámától.

Az F-150 és a Transit esetében már korrektebb az összehasonlítás, hiszen itt ugyanannak a járműnek az elektromos változatáról beszélünk.

A Lightning esetében kicsit csalódást keltő, hogy bár állítólag hatalmas a kereslet erre a verzióra, csak a teljes F-150 mennyiség 2,4 százaléka volt teljesen elektromos 2022-ben. Reméljük, idén jobban fel tudják pörgetni a termelést és a piacot, különösen, hogy a gyártó legjövedelmezőbb sorozatának eladásai tavaly a tizedével estek.

A Transit esetében kicsit jobb, 6,5 százalék körüli az arány. Azonban az itt is elmondható, hogy az eladásokat nem növelte, csak szinten tartotta az elektromos változat megjelenése, a számok így csak 0,5 százalékkal csökkentek, és hajszállal százezer alatt álltak meg. Persze, az is elképzelhető, hogy az erre beállított gyártósor éves kapacitása eleve ennyi volt, így nem nagyon tudnának a limit fölé menni.

Van, ahol 85 ezer százalékkal nőtt a GMC villanyautó eladása

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás