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
auto

Visszavesz a termelésből a BYD

elektromos autó piac

Meg nem erősített internetes pletykák már keringtek a napokban, de most egymástól független forrásokra hivatkozva a Reuters is megírta, hogy a BYD két kínai gyárában is csökkentik a termelést.

A több ezer gyári munkást már tájékoztatták a változásról, így nem csoda, hogy kiderült mi készül.

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

Csökkenő kereslet?

A márka legnagyobb gyára Xianban található, ahol a legnagyobb darabszámban eladott, olcsóbb Song és Qin modelljeit gyártja. A hírügynökség által látott belső levelezés szerint most napi két műszakra és heti négy munkanapra csökkentik a termelést – ezt három forrás is megerősítette a Reutersnek.

Nem csak itt, Shenzenben is visszavesznek, a napi három műszakot kettőre csökkentik – legalábbis erről számoltak be négyen is a lap szerint.

A BYD hivatalosan nem erősítette meg az információkat, a termelési tervet belügynek tekintik. A Reuters egyik forrása szerint a lépésre azért került sor, mert a kínai piacon csökkentek az autó eladások az év elején. Azt már a hó elején megjelent hivatalos adatokból tudjuk, hogy összességében az első két hónapban 20 százalékkal kevesebb autót adtak el az országban, de a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ez elsősorban a rossz januári adatok számlájára írható, mivel február már 10 százalékos növekedést mutatott 2022 második hónapjához képest. A BYD saját számai is 28 százalékkal javultak idén februárban az előző hónaphoz képest.

Byd Yuan Plus

A Reuters emlékeztet, hogy a BYD termelése januárban és februárban átlagosan 22 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző negyedév hasonló időszakában, de az autópiac általában az év elején a leggyengébb és az év végén a legerősebb, így ez önmagában még nem mond sokat – tesszük már mi hozzá a hírportál számaihoz.

A vállalat március végéig csökkentette a Yuan Plus és Seal villanyautók árát, és nemrég bemutatták a Han és Tang modellek frissített kiadásait is.

Vegyes kép

A BYD saját, tavalyi, 2022-es első negyedéves eladási számaival történő összehasonlítások kapcsán fontos észben tartani, hogy a vállalat tavaly március végén fejezte be a tisztán belsőégésű motoros autók gyártását, így elektromos portfóliója tavaly ilyenkor még nem érte el a maximális gyártási ütemet. Az autógyártó eladásainak ma nagyjából fele plug-in hibrid, fele pedig tisztán elektromos.

BYD Seal

Az autógyártó az év első két hónapjában a piac lassulása ellenére jól teljesített. A hivatalos kínai CPCA adatok szerint 342 ezer autót szállítottak le (+84 százalék), amelyből 316 ezret (+72 százalék) el is adtak a hazai piacon. Némi aggodalomra adhat okot, hogy a tavaly bemutatott Seal, amely az új, harmadik generációs platform zászlóshajója és a prémium árkategóriában versenyez, a novemberi és decemberi 15-15 ezres eladási adatok után, januárban és februárban csak 6.600, illetve 7.700 példányban fogyott. Március első három hetében pedig a vállalat egészének kínai eladásai 15 százalékkal csökkentek a negyedik negyedév hasonló időszakához képest, miközben akadt olyan versenytárs, amely jelentős növekedést ért el.

A gyártás csökkentése arra enged következtetni, hogy, legalábbis rövid távon, a kereslet csökkenésére készül a gyártó.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás