Az idei év első felében 1.214.864 autót adott el a BMW csoport, és ebből 152.936 volt tisztán elektromos, ami 101,5 százalékos növekedésnek felel meg, és egyben 12,6 százalékot tett ki a vállalat személyautó eladásaiból. Közzétették a második negyedéves számokat. Javuló tendencia De először nézzük a vállalat összesített eladási számait – az autókra koncentrálva.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 Az idei második negyedévben a cég három autómárkája közül a két tömeggyártó, a BMW és a MINI is valamivel 10 százalék feletti növekedést tudott elkönyvelni. Egyedül a Rolls-Royce zsugorodott, de ennek jó oka volt, két modellt kivezettek. Bár a grafikonon nem szerepel, a cég 64.936 motorkerékpárt adott el április és június között (+8%). Az első negyedév vegyes számaival szemben a második három hónap már regionális bontásban is jobban néz ki, a cég eladási számai mindenhol emelkedtek, a hazai piacon, Németországban 22,5 százalékkal voltak jobbak. A jó számokra csak az az iparági figyelmeztetés vet némi árnyékot, miszerint ezek még jóval korábbi megrendelések eredményei, és az idei év végére a legtöbb gyártónál kifogyhat a lendület. De ez egyelőre csak találgatás, és az sem biztos, minden márkát egyformán érint majd. A prémiumok általában jól viselik a recessziót. Felvillanyozva Persze minket leginkább az elektromos eladások érdekelnek, és a helyzet itt egyelőre meglehetősen derűs képet mutat. A BMW márka közel 78 ezer tisztán elektromos autót adott el, köszönhetően olyan új modellek bevezetésének is, mint az i7. Egy év múlva már az októberben érkező i5 is erősíti majd a számokat - bár némi átfedés, kannibalizáció biztosan lesz az i4, az i5, és az i7 vásárlói között. A BMW i5 előszériás darabja a müncheni gyárban. Forrás: Villanyautósok.hu 10 ezres eladási adattal a MINI is némileg javított a számain, amiben segített, hogy most már elérhető a MINI Cooper SE Convertible, azaz a kabrió is. Rolls-Royce Spectre tesztautó a müncheni BMW gyár közelében. Forrás: Villanyautósok.hu A Rolls-Royce jelenleg továbbra sem gyárt elektromos autót, ám már tesztelés alatt van a Spectre, amely a negyedik negyedévben érkezik a piacra - és amelyet a napokban le is fotóztunk Müchenben. Ha megnézzük a csoport összes konnektorosának eladásait, akkor ismerős trendet látunk kibontakozni: a plug-in hibrideket megeszik a villanyautók. Ha a számok ilyen mértékben zuhannak, nem lepődnénk meg ha egyes modelleket bizonyos piacokról teljesen ki is vezetnének. A csoport tisztán elektromos eladásait grafikonra téve jól látszik, hogy a Q1-es mélypont után a BMW márka új rekordot ért el, a Mini pedig kezd magára találni. A vállalat a negyedév pénzügyi eredményeit augusztus 3-án teszi majd közzé. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!