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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Mahindra nem tud tovább várni a Volkswagenre

elektromosautó-akkumulátor

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, 2022 augusztusában írtuk meg, hogy az indiai Mahindra a Volkswagent választotta partneréül a következő generációs villanyautóhoz.

Most jön a B-terv.

Túl nagy a késés

Tavaly az indiaiak meglehetősen izgalmas formaterveket mutattak be az új villanyautók kapcsán, amelyek gyártása 2024 végén fog megkezdődni. Az XUV .e8 és .e9 a ma divatos SUV hullámot követik, de különösen utóbbi dizájnja minden csak nem unalmas.

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

Mahindra XUV.e9

A vállalat el akarta kerülni az előző generációs XUV400 bevezetése körüli problémákat, akkor ugyanis az LG egy olyan, régebbi kémiájú celláját választották (NMC 532, zacskós), amit a gyártó időközben megszüntetett, így a típus bemutatója csúszott, amíg egy kínai gyártó be nem tudott ugrani a koreaiak helyett. Így a következő generációs platformhoz a Volkswagen Csoportot választották, amelynek MEB platformja adná a hajtáslánc egyes elemeit, köztük az aksikat is.

Mahindra XUV.e9

Az Autocar India viszont most arról számol be, hogy a németek saját gyártású akkucellái csúsznak, 2026-27 előtt nem tudják azokat leszállítani az ázsiai ügyfélnek.

Strukturális Blade akkupakk. Forrás: BYD

A Mahindra szerencsére a COVID utáni ellátási lánc problémákból, no meg az XUV400 fiaskóból okulva már eleve úgy gondolkodott, hogy több vasat tart a tűzben. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy az új sorozatot 60 és 80 kWh-s LFP aksikkal akarták szerelni, ám a Volkswagen csak előbbit tudta vállalni, a nagyobb pakk nem szerepelt a gyártási terveikben. Így ehhez leszerződtek a BYD-val, és a kínaiak Blade cellái kerülnek a két új modell nagyobb hatótávú változatai alá.

Most viszont az indiai lap tudomása szerint az is eldőlt, hogy a kisebbik, 60-as akkupakkot is a BYD szállítja majd, legalább addig, amíg a németek nem szedik össze magukat, és tudják vállalni a folyamatos ellátást.

Ilyenek lesznek a VW alapokra épülő indiai villanyautók

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.