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 Ahogy azt már korábban kiszivárgott anyagokból sejteni lehetett, a Tesla nem elégszik meg azzal, hogy a leghasználhatóbb, legjobban gyorsuló nagy hatótávú elektromos autót adja. A 90 kWh-ás akkupakkal pedig már igazán használható és nehezen verhető autójuk volt. Amíg a hagyományos autógyártók tanulmányautók bemutatását ígérgetik, addig a Tesla évről-évre fejleszti a technológiát, és valóban megvehető autókat gyárt. Tesla Model S P100D: 500 km fölött egy töltéssel kényelmesen Úgy tűnik, hogy a Model 3 gyártásának beindítása nem köti le a kaliforniai cég minden energiáját, hiszen a Model S-be és a Model X-be is tudtak új akkucsomagot fejleszteni. Az új akkupakk fizikai méreteit tekintve nagyjából azonos a kisebb kapacitásúakkal, a nagyobb teljesítményt sűrűbb építéssel és hatékonyabb hűtési rendszer alkalmazásával érték el. A 100 kWh-ás akkumulátor csomag egyszeri feltöltésével a Tesla Model S P100D 315 mérföld, vagyis 507 km megtételére képes. Ezzel meg is szerezte a legnagyobb hatótávra képes elektromos autó címet. Ludicrous módban nulláról százra 2,5 mp alatt gyorsul, amivel a legjobban gyorsuló utcai autók egyike a piacon (a Tesla szerint a harmadik legjobban gyorsuló a LaFerrari és a Porsche 918 Spyder után). A Model X P100D 289 mérföldet (465 km) megy egy töltéssel és a 100 km/h-ás sebességet 2,9 mp alatt éri el. Fontos megjegyezni, hogy a fenti hatótáv adatok amerikai mérési norma szerint értendők, ami sokkal közelebb áll a valóban megtehetőhöz, mint az európai mérési rendszerben produkált adatok (613 km az új Model S és 542 km az új Model X esetén). A töltési teljesítmény ugyan nem változik, de Superchargeren a korábbiaknál hosszabb ideig megy majd maximális teljesítményen. A Tesla heti 200 darabot tervez gyártani a 100 kWh-ás akkumulátor csomagból, és arra is lesz lehetőség, hogy a 90 kWh-ás Teslák akkumulátorait ilyenre cseréljék. A P90DL-ek frissítése 100 kWh-ra 20 ezer dollár lesz, míg a megrendelt, de még át nem adott P90DL-ek esetén a módosítás 10 ezer dollárba kerül majd. A legjobban konfigurált Model S ára így 134.500 dollár, míg Model X esetén a csúcs ár 135.500 dollár lett. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!