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 Újabb modell kilétét fedte fel a Volkswagen a MEB padlólemezre épülő tisztán elektromos autókból álló I.D. sorozatában. Bár a múlt hónapban már volt róla szó, hogy milyen névre kereszteli majd a német autógyártó a közelgő villanyautóit, a legújabban beharangozott koncepció típusneve nem szerepelt a felsoroltak között, ezt ügyesen eltitkolta a gyártó. Most az I.D. hatchback, az I.D. Crozz, és az I.D. Buzz modellek mellé egy teljesen önvezető tisztán elektromos autó is felsorakozik a VW palettájára, amelyről néhány teljesítményadatot és látványtervet is megosztott a gyártó a médiaoldalán. Ő az I.D. VIZZION. A Volkswagent nem lehet megvádolni azzal, hogy az I.D. családjának valamennyi tagjaként egy régimódi kinézetű kocsit mutatott volna be, mégis a VIZZION egy igazi ugrás a jövő technológiája felé. Már csak azért is, mert ez a legelső teljesen önvezető jármű, amit a gyártótól láthatunk, és a teljes önvezetés ebben az esetben valóban azt jelenti, hogy sem kormány, sem pedálok nem kapnak helyet a tanulmányautóban. A virtuális sofőrrel való kommunikáció hangvezérléssel és kézmozdulatok által történik, mint ahogyan azt már jó sok önvezető funkcióval ellátott koncepció esetében láthattuk. Feltehetőleg az infotainment rendszer kijelzése sem high-tech képernyőkön történik majd, hanem az autó ablakai lesznek erre a célra felhasználva. A négy személy befogadására képes prémium kategóriás szedán összesen 225 kW (közel 300 lóerő) leadására képes két villanymotorból, így mind a négy kerék részt vesz az autó mozgatásában. A maximális sebesség 180 km/h, a mintegy 665 kilométeres hatótávot pedig egy 111 kWh-s lítium-ion akkumulátor biztosítja. A Volkswagen elektromos luxusautó-koncepciója teljes valójában a Genfi Autószalonon mutatkozik be jövő hónapban. Az I.D. hatchback 2020-as megjelenésével kezdődően 2025-re a gyártó több mint 20 villanyautót tervez a piacra dobni, de hogy az I.D. VIZZION szériagyártása hova helyezhető el a VW idővonalán, azt még nem tudjuk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!