A nagy európai autógyártóknál örökös dilemma, hogy honnan teremtsék elő az elektromos modelljeik akkumulátorához szükséges cellákat. Míg általánosságban elmondható, hogy az akkucsomagokat többnyire házon belül állítják össze maguknak, a cellák gyártására már nem vállalkoznak, azokat inkább az erre szakosodott ázsiai partnerüktől vásárolják meg. Nincs ez másképp a Volkswagen esetében sem, amely ez év májusáig összesen 48 milliárd dollár értékben írt alá szerződést az LG, Samsung, és a CATL cellagyártókkal, hogy a 2025-től a konszern gyáraiból kiguruló évi 3 millió tisztán elektromos autó legalább egy részének biztosítani tudja az energiatároló alkatrészt. Bár eddig úgy tűnt, hogy rövid- és közép távon ezt a stratégiát fogja követni a Volkswagen az aksigyártás tekintetében, Herbert Diess vezérigazgató többször is azt hangoztatta, hogy a vállalatnak hosszú távon nem szabad függenie az ázsiai beszállítóktól, hanem el kell kezdenie saját cellát gyártani. Forrás: InsideEVs Előfordulhat, hogy ez hamarabb bekövetkezik, mint gondoltuk, ugyanis a Manager Magazin azt állítja, hogy a VW komolyan készül belépni az akkugyártók körébe, és már meg is kezdte a tárgyalásokat a dél-koreai SK Innovation-nel egy európai gigafactory építéséről. Hivatalos megerősítés eddig sem a német autógyártótól, sem a harmadik legnagyobb dél-koreai akkumulátor-manufaktúrától nem érkezett, így egyelőre arról sincs információnk, hogy hová települne a létesítmény, és hány gigawattórányi akksival járulna hozzá a Volkswagen elektromobilitási stratégiájához. Érdekes módon a saját cellagyártás legismertebb példája, a Tesla vezérigazgatója éppen a tegnapelőtti harmadik negyedéves konferenciahíváson beszélt arról, hogy a más autógyártókkal szembeni egyik legnagyobb kompetitív előnyének a Gigafactory 1 beruházásait tartja, és ezért mindenkit arra buzdít, hogy ne sajnálják akkugyárba fektetni a pénzt. Ha jó pár éves lemaradásban is ugyan, az SK Innovation-nel való társulással, és egy gigawattórás kapacitású gyár építésével a Volkswagen a Tesla-Panasonic nyomdokaiba tudna lépni, és jelentősen megkönnyíteni annak az évi 150 GWh kapacitásnak az előteremtését, mely a hárommillió VW, Porsche, és Audi villanyautóhoz kelleni fog hét év múlva. 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 ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!