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 Tovább bővíti együttműködését a Daimler és a CATL a tavalyi bejelentés után, mely szerint 2021-től a kínai akkumulátor-gyártó biztosítja a német vállalat busz-, és teherautó-divíziójának termékei (eActros, Freightliner eCascadia, Freightliner eM2) számára a modulokat. A partnerek most még szorosabb összefogásról írnak, amelynek eredményeként új, csúcstechnológiás akkumulátorokkal elektromosítják a Mercedes-Benz modellpalettáját. A CATL első számú beszállítóvá válik az autógyártó Electric First stratégiájában, amely nemcsak a lehető legfejlettebb akkutechnológia alkalmazását foglalja magában, hanem azt is, hogy ezek az energiatároló alkatrészek széndioxid-semlegesen kerüljenek gyártásba. Forrás: CATL A megállapodás különböző megoldások egész sorozatára kiterjed, azaz míg a Mercedes-Benz Vans kisteherautói komplett akkumulátor-rendszereket kapnak a kínaiaktól, a személyautókhoz cellákból felépített modulokat szállít a CATL, sőt, újdonság, hogy az autógyártó a cell-to-pack dizájnt is átveszi, aminél a cellák a hagyományos modulok nélkül egyenesen az akkupakkba kerülnek. „Vezető pozíciót szeretnénk az akkumulátor-technológiák terén, így most egyesítjük saját kutatási és fejlesztési tapasztalatainkat partnerünkével. Csúcsmodern akkurendszereket integrálva építünk olyan luxusautókat, melyek kiemelkedő hatótávolsággal, töltési sebességgel, biztonsággal és fenntarthatósággal bírnak. A CATL-lel való együttműködés felgyorsítja a karbonsemlegességre történő átállásunkat”- mondta Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatósági tanácsának tagja. Hogy pontosan mit is kíván elérni együtt a két vállalat, abból hamarosan kapunk is egy kis ízelítőt, az idén bemutatkozó, és 2021-ben gyártásba kerülő EQS csúcsszedán ugyanis már a CATL cellamoduljait hordozza majd, és a németek állítása szerint több mint 700 kilométert is el tud majd menni egy töltéssel a WLTP szerint. A Merci azt is hozzáteszi, hogy a töltési sebesség is duplájára nő a jelenlegi modellekéhez képest – a gyártó egyetlen elérhető tisztán elektromos autója, az EQC, DC hálózaton maximálisan 110 kW-os teljesítményt képes elérni, és nagyjából 440 km/h-s sebességgel veszi fel az energiát. Forrás: Daimler A CATL jelenleg a világ legnagyobb akkumulátor-gyártó vállalata, 2019-ben 40,25 GWh-nyi elektromosautó-aksit értékesített partnerei számára, melyek között olyan nagy autógyártókat találunk, mint a Toyota, Volkswagen, vagy a Volvo. Ezen felül nemrég a Tesla is csatlakozott a vásárlók sorába, valamint a BMW iX3-hoz is a CATL szállítja az aksit. A kínaiak első európai létesítménye már épül Erfurtban, aminek 2022-es elindulását követően jelentősen kisebb távolságot kell megtenniük az akkumulátoroknak a BMW, a Mercedes-Benz, és más európai cégek autógyáraiba. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!