auto

Az arizonai tömegrendezvényekre vonatkozó korlátozásokra hivatkozva a Nikola World 2020 elhalasztása mellett döntött a Nikola Motor Company, így nagy valószínűséggel az idei évben már nem kerül megrendezésre a start-up többször is elnapolt, legutóbb december 3-ra kitűzött bemutatója. Aki már megvásárolta a jegyét, az kérhet visszatérítést, vagy meg is tarthatja, és felhasználhatja az eseményen, melynek új időpontjának kitűzésén jelenleg is dolgozik a Nikola vezetősége.

Nagy bemutatóra készül a Nikola

Az erősen hidrogénközpontú jövőképéről ismert vállalat kemény hónapon van túl. A Hindenburg Research által megfogalmazott vádakat követően a tőzsdefelügyelet is vizsgálatot indított a Nikola ellen, ráadásul a vezérigazgatóját is elvesztette, miután Trevor Milton szexuális zaklatási botrányba keveredett, és emiatt lemondott pozíciójáról.

Lemondott Trevor Milton, a Nikola vezére

A vezér távozása egyelőre nem tűnik elegendő lépésnek a presztízs visszaszerzéséhez és a cég életben tartásához, ugyanis a napokban a General Motors-szal tervezett együttműködés is veszélybe került. Az amerikai autóóriás ez idáig kiállt a Nikola mellett, amivel javarészt saját jó hírét próbálta menteni. Most azonban nehéz döntést kell meghoznia Mary Barra vezérigazgatónak: az együttműködésből való kilépés egyértelmű elismerése lenne annak, hogy csapata nem végzett alapos munkát a Nikola átvilágítása során, a szerződés aláírása viszont egy rendkívül ingoványos talajra vezet, amelyen az egyetlen járható út az lenne, ha a Nikola bizonyítani tudná az ellene felhozott vádak valótlanságát, és beharangozott technológiájának létezését.

A Tre villanykamion németországi gyártását 2021 utolsó negyedévére ígéri a Nikola

Ezt a célt szolgálná a Nikola World 2020, ahol többek között 500 Wh/kg energiasűrűségű csodaakkumulátorát, a világ legfejlettebb üzemanyagcellás-hajtásláncát, és első személygépjárművét, a Badger pick-upot mutatná be a gyártó. A megállapodás szempontjából ezen technológiák igazából nem is annyira lényegesek, hiszen mind az akkumulátoros elektromos, mind a hidrogénes üzemanyagcellás járművekben a General Motors saját megoldásai kapnának helyet. Ha azonban bebizonyosodik, hogy az Egyesült Államok legnagyobb autógyártója egy olyan céggel kötött kétmilliárd dolláros üzletet, mely évek óta hamis ígéretekkel kábítja a befektetőket, annak nagyon kellemetlen következményei lesznek. A Nikola egyébként szeptember 30-ra várta az üzlet véglegesítését, ám erre még nem került sor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.