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 Újabb elismerésre méltó mérföldkőhöz érkezett a BMW elektromobilitási tevékenysége, október 15-én Lipcsében legurult a gyártósorról a kétszázezredik i3-as városi kisautó (a százötvenezer darabot tavaly májusban lépte át a jármű). Több mint hét évvel ezelőtti világra jövetelekor ez volt a márka legelső sorozatgyártásba vitt tisztán elektromos meghajtású modellje, és az elmúlt hónapokig az egyetlen is, hiszen egészen az iX3 kínai futószalagjának beindításáig nagy volumenben nem készült másik, BMW emblémás villanyautó. A lipcsei létesítményből hangtalanul kiguruló jubileumi darab a gyártó Fluid Black öltözékét viseli iBlue díszítésekkel, és egy szászországi vásárlónál gyűjti majd a kibocsátásmentes kilométereket. Mind a 125 kW teljesítményű i3, mind a sportosabb, 135 kW-os i3s az 1201-ben alapított kelet-németországi nagyvárosban készül a világpiacra saját gyártósoron, speciálisan erre kiképzett munkások kezei között. A villanyautónak köszönhetően Lipcse a BMW elektromos stratégiájának első számú fellegvárává vált 2013-ban, jelentősége pedig tovább fokozódik 2021-ben, amikor becsatlakozik a vállalat akkumulátor-modulok gyártásával foglalkozó nemzetközi hálózatba. Az új feladatára való felkészülést a BMW egy 100 millió eurós beruházással támogatja 2022-ig. Az i3 nemcsak a legkelendőbb prémium jármű a szegmensében, de a vállalat elmondása szerint a mai napig őrzi népszerűségét. Sőt, az elmúlt hónapokban annyi megrendelés érkezett a modellre, hogy még a szokásos nyári leállás is elmaradt Lipcsében, és felpörgette a termelést a BMW. A hét év forgalmazás után is fenntartott siker annak is köszönhető, hogy az akkumulátor kapacitása az eredeti 22,6 kWh-ról 2016-ban először 33,2-re, majd 2018-ban egy jelentős frissítéssel 42,2 kWh-ra emelkedett, így az autó már akár 310 kilométert is megtesz egy töltéssel. A hajtásláncot egyébként a BMW Csoporthoz tartozó MINI Cooper SE modellje is megkapta. Az i3 abban a tekintetben is fontos a gyártó számára, hogy ez volt a legelső modell, melynek utastere szénszálas műanyaggal (CFRP) készült, hozzájárulva a márka autóinak könnyű szerkezetéhez. Az i3 jövője sokáig bizonytalan volt, de tavaly év végén megszületett a döntés a gyártás meghosszabbításáról, így 2024-ig még biztosan épülnek új darabok, ráadásul egy újabb akkufrissítés is várható. Városi közlekedésre tervezett, prémium kisautó létére szép karriert futott be az i-sorozat legelső tagja, de más lenyűgöző számokat is találunk az elektromobilitás világában: a 2012 óta gyártott Renault Zoe tavaly november végén ünnepelte 200 000. darabját, a 2010-ben megjelent Nissan LEAF már félmillió példány felett jár, a 2017-ben gyártósorra rakott Tesla Model 3 körülbelül 680.000 eladott darabbal büszkélkedhet, de már a Model Y-ból is nagyjából 50.000 darabot eladhatott a Tesla a kiszállítások idén februári kezdete óta. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!