PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Azután, hogy tavaly ősszel a Ram vezérigazgatója is belengette egy villanyautó érkezését, tegnap hivatalos megerősítést is kaptunk az autógyártó elektromos stratégiájáról. A Stellantis pick-up haszongépjármű-, és kisteherautó-márkája 2024-ben dobja piacra legelső tisztán elektromos modelljét, amely az amerikai piacon kiemelkedően népszerű Ram 1500 alapján készül. Ebből a modellcsaládból összesen közel 390.000 darab fogyott 2019-ben az Egyesült Államokban. Mike Koval CEO hozzátette, hogy 2025-re a cég által lefedett szegmensek többségében elérhető lesz teljesen elektromos opció, 2030-ra pedig minden járműszegmensében kínál majd villanyautót. Már a Ram is belengette a villanyautót Az Egyesült Államok autópiacán a pick-up szegmens jövedelmezősége miatt már számos autógyártó bejelentett elektromos meghajtású platós haszongépjárművet. A Ram állítja, hogy villanyautójával túlszárnyalja a vetélytársakat, amelyek között bizony akadnak olyan nagy falatok, mint a Ford F-150 Lightning, a GMC Hummer EV, és a Tesla Cybertruck. Hogy mégis mi teszi majd különlegessé a Stellantis márkájának járműveit, azt most még nem tudjuk. A vállalat az előadásban mutatott egy képet, amin azokat a megoldásokat sorolja fel, melyek a vásárlók igényeinek kielégítésére terveztek (többek között a fedélzeti elektromosság, amiről elektromos berendezések működtethetők, fejlett vezetéstámogató rendszerek, töltőállomás-kereső, okostelefonos vezérlés, stb.), de ezek egyike sem olyan, amit ne találnánk meg egy modern elektromos haszongépjárműben. Ráadásul, ami a legérdekesebb, a Ram maximum 150 kW villámtöltéssel tervez, amin 2024-ben már csak mosolyogni fogunk. Még a Rivian start-up vállalat is 200 kW körüli DC töltési képességgel dobja piacra első autóját, a Hummer EV-t pedig akár 350 kW-tal is tölthetjük majd egyenáramon. A kivetített max. 150 kW azért is furcsa, mert a Ram teherautói egy úgynevezett STLA Frame padlólemezre kerülnek majd, amivel állítólag akár 800 km hatótávolság is elérhető. Ekkora távolsághoz egy Ram 1500-as behemótnál nem kevés akkukapacitás szükséges, aminek újratöltésébe ekkora teljesítményen beleőszülnek majd a vásárlók (ne felejtsük, hogy a 150 kW valószínűleg csupán egy rövid ideig, a legideálisabb körülmények között elérhető érték). Vagy ekkora hatótávnál már nem is érdekes a töltési idő? RAM 1500 Sok még a kérdés az izgalmasan hangzó állítások körül, de valószínűleg a választ arra a kérdésre, hogy hogyan lesz az elektromos haszongépjárművek úttörője a Ram, még a cégnél sem tudja senki. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!