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 Ahogyan azt tegnap délután megírtuk, ma reggeltől elérhető Európában is a Tesla Model Y. Most már frissült a magyar weboldal is, na nem a címlap, oda még nem került ki az SUV, úgyhogy mutatjuk a részleteket, az árakat, ezen a linken pedig konfigurálható az autó. Versenyképes, nem olcsó Bár korábban azt találgattuk, vajon mennyibe kerülhet majd a Model Y, ha elkezdik Európában gyártani, és nem kerül már rá vám, illetve alacsonyabb lesz a szállításiköltség, a most érkező autók nem Berlinben, hanem Sanghajban készülnek. Emiatt az árszint is magasabb még, mint amit vártunk, de a prémium versenytársak közül nem lóg ki az Y. A Model 3-hoz képest 4,5-5 millió forintos a felár, úgyhogy a korai rendeléseknek megkérik az árát. Ennél kedvezőbbre valószínűleg csak Berlinből számíthatunk majd. Most először, ahogy máskor is, a Long Range és Performance modellek forgalmazása kezdődött meg, a Kínában tegnap debütált legolcsóbb Standard Rangere még várni kell. Mutatjuk a most elérhető két változat főbb paramétereit és árait, valamint pár versenytárs adatait. Tesla Model Y Long Range AWD / Performance BMW iX3 Ford Mustang Mach-E AWD SR/ER Hyundai Ioniq 5 4WD 58/72 Mercedes EQC 400 4Matic/ AMG Line Škoda Enyaq iV 60/80 Volkswagen ID.4 RWD Akkumulátor (nettó, kWh) 73/78 74 68 / 88 58/72 80 58 / 77 77 Hatótáv (WLTP, km) 505 / 480 459 420 / 540 ~367/460 495 413 / 537 490 AC töltés (kW) 11 11 11 11 7,4 11 11 DC töltés (kW) 250 150 115 / 150 177 /225 110 50, 100/125 125 Teljesítmény (csúcs, KW) ? 210 198 / 258 173/225 300 132/150 150 Gyorsulás 0-100 km/h (s) 5,1/3,7 6,8 5,1 6,1 / 5,2 5,1 8,7/8,6 8,5 Végsebesség (km/h) 217/241 180 180 185 180 160 160 Ár (bruttó, Ft) 24.499.900-26.999.900 23.157.000-24.828.000 ? – 23.470.000 16.299.000 -20,999.000 25.602.000-29.244.000 14.380.210-20.214.590 16.687.800 Mit tud a Model Y? A kocsi a Model 3 SUV testvére, az alkatrészek 75%-a közös a két modell között. Viszonyításképp, a táblázat elejére beszúrtuk a szedán adatait is. Tesla Model 3 Tesla Model Y BMW iX3 Ford Mustang Mach-E Hyundai Ioniq 5 Mercedes EQC 400 4Matic / AMG Line Škoda Enyaq iV Volkswagen ID.4 Szélesség (mm) [tükrökkel] 1849 [2088] 1920 [2129] 1891 [2138] 1881 [?] 1890 [?] 1884 [2096] 1879 [2148] 1852 [?] Hosszúság (mm) 4694 4750 4734 4712 4625 4761 4649 4584 Magasság (mm) 1443 1624 1668 1597 1605 1567 1616 1631 Tengelytáv (mm) 2875 2890 2864 2972 3000 2873 2765 2771 Szabad hasmagasság (mm) 140 167 190 145 160 97 210 Csomagtér (hátsó, literben) 425 (első + hátsó) ? 510 402 (+ 81 első) 527 500 585 543 Csomagtér (ülések ledöntve, literben) ? 1925 1560 1420 1587 1460 1710 ? Tömeg (kg) 1684/1931 2030 2260 2063/2182 1940/2020 2495 1950-2117 2124 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!