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 Amikor arról beszélünk, hogy a hagyományos autógyártók bajban vannak, hogy a jelenlegi struktúrákkal nem lesznek versenyképesek, hogy még mindig nem elég gyorsan váltanak elektromos irányba, másodpercek alatt megjelenik az első komment, ami azzal okít, hogy nézzünk csak rá az eladási adatokra, hiszen 8 teslányi autót értékesít egyik-másik nagy öreg egy év alatt. De legalább egy ilyen nagy öregnek a vezetői pontosan értik, miért csalóka ez az előny. Válságtanácskozás Nem szeretnénk a hangzatos szalagcímek kedvéért túldramatizálni a VW múlt csütörtöki rendkívüli értekezletét, de a Business Insider német kiadása birtokába jutott információk alapján drámai hangvételű beszédet tartottak a cég vezetői Wolfsburgban. Herbert Diess, Forrás: Volkswagen AG Csütörtök délután 5 órára a VW Group vezetője, Herbert Diess, és a VW márka igazgatója, Ralf Brandstätter, rendkívüli gyűlést hívott össze a cég központjában dolgozó 120 menedzser számára. A téma a vállalat helyzete, és a Tesla német gyára által jelentett veszély volt. Nem fukarkodtak a jelzőkkel. A két férfi amúgy nincs valami hatalmas barátságban, a cég belső politikai játszmái hozták úgy, hogy ebben a felállásban dolgoznak, de most vállvetve álltak ki a színpadra, hogy felrázzák a közép- és felsővezetőket: A VW lemaradásban van a villanyautós átállás, a digitalizáció és a gyártástechnológia terén is, és ha ez így marad, többé nem lesz versenyképes! Ezzel a felütéssel indított Diess, hogy megadja a meeting hangvételét. Elszántságot, együttműködést, túlélni akarást kért a menedzsmenttől, mert a következőkben radikálisan át kell alakítaniuk a központi gyáregység működését. Ez jelent munkaszervezési változásokat, de fizikailag is le kell bontaniuk régi csarnokokat, újra kell építeniük gyártósorokat. Brutális verseny kezdődik a Giga Berlinnel, mert a Tesla új mércéket állít a gyártás, és a hatékonyság terén. Egy ID.3 gyártása több mint háromszor annyi ideig tart, mint egy Model 3-é, és ezzel a Tesla a hatékonyság és a profit teljesen más dimenziójában mozog! – tette hozzá a márkaigazgató Brandstätter. Esnek a számok A cég vezetői aggasztó számokra hívták fel a figyelmet. Németországban még az eladási listák első tíz helyéből hatot a VW csoport autói birtokolnak, de ha a hazai piacot kivesszük az EU adatsorból, akkor egyetlen autójuk sem fér be a Top 10-be. A Business Insider által megkérdezett szakértők szerint egyébként ennél is nagyobb a baj Kínában. Itt egy felmérés szerint a megkérdezettek 70%-a már eldöntötte, hogy kínai gyártótól vásárolja majd következő prémium autóját, mert a minőség mellett az ár is kedvező. Ebben a versenyben az ID.4 nem tud lépést tartani, mi sem mutatja ezt jobban, mint, hogy a legfrissebb hírek szerint az elmúlt negyedévben kevesebb, mint 23 ezer ID.4 és ID.6 fogyott összesen az országban. Ralf Brandstätter. Forrás: Volkswagen AG. A vállalat nagy reménysége a Trinity projekt – a 2026-ban debütáló platform lesz a nagy ugrás a mostani MEB autókról. Brandstätter szerint azonban nem elég a technológiában felzárkózni, a gyártásban is lépniük kell. A Trinityvel egy új szintre kell emelnünk a központi gyár versenyképességét. A nap végén nem Herr Diess, a felügyelőtanács, vagy a szakszervezet, hanem a vásárló dönt arról, hány munkahelyet tudunk megtartani Wolfsburgban. Az ügyfél azt a terméket fogja választani, ami jobb minőséget és több szolgáltatást nyújt kedvezőbb áron, ezért fel kell vennünk a versenyt, különben Grünheide [az új Tesla-gyár] kicsinál minket. – zárta mondandóját a VW márka igazgatója. A szakszervezet élén nemrégiben történt váltás után egyébként a lap információi szerint a hozzáállás is megváltozott az elektromos átálláshoz. Miután Diess régi ellenlábasa, Bernd Osterloh más pozícióba távozott, utódja, Daniela Cavallo már azt követeli, a cég vezetése kötelezze el magát legalább még egy további elektromos típus wolfsburgi gyártása mellett. VW New Auto: ez a Volkswagen stratégiája a következő 10 évre Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!