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
auto
2024. 04. 27. szombat

Az idén tesztelt autók között felnőtt és gyermek utasvédelem kategóriában egyaránt a legjobb pontszámot érte el a Mercedes-Benz EQS, de a két további értékelés esetén sincs okunk panaszra.

Az EQS által a felnőtt utasvédelem kategóriájában elért 96% az idei tesztek legjobb értéke (holtversenyben a Link & Co 01 modellel) és a gyermekvédelem kategóriában megszerzett 91%-nál sem kapott jobb pontszámot egyetlen versenytárs sem, igaz itt is azonos eredményt ért el a Nissan Quashquai, de a két pontszámot együttesen figyelembe véve egyértelműen az EQS a 2021-es év legbiztonságosabb autója, legalábbis azok között, amelyeket tesztelt az Euro NCAP. Az EQS biztonságát elemezve a szakemberek kiemelték az első utasok között kinyíló légzsák hatékonyságát, amely a két utas fejének egymáshoz koccanása ellen véd, illetve az automatikus segélyhívó rendszert, amely baleset esetén önműködően működésbe lép.

A forgalom sérülékeny résztvevőinek (kerékpárosok, gyalogosok) védelmére kapott 76%-os pontszám már csak a 8. helyre volt elegendő, ebben a kategóriában sajnos egy áramvonalas, alacsony építésű szedán nem tud annyira biztonságos lenni, mint a ma divatos SUV kategória. A vezetéstámogató rendszereknél elért 80%-os eredmény szintén a középmezőnybe sorolja az EQS-t. Két utóbbi kategóriát egyébként a Subaru Outback vezeti, 84%-os, illetve 95%-os eredménnyel.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.