Vancouver a kanadai nyugati part legfontosabb városa, közvetlenül az USA északi határán fekszik, fejlett metropolisz 660 ezer lakossal. Mégis, 66 benzinkútjából mindössze kettőn lehet elektromos autót tölteni. A friss hírek szerint azonban könnyen elképzelhető, hogy ez évi 10 ezer dollárjába kerül majd a maradék 64-nek. Benzinkutak és parkolók A vancouveri városháza javaslata szerint évi 10 ezer dolláros díjat kell fizetnie azoknak a benzinkutaknak, valamint 60 férőhelynél nagyobb parkolóknak, amelyek nem rendelkeznek a javaslatban meghatározott paraméterű elektromosautó-töltővel. A város CO2-kibocsátásának 40%-át a közlekedés okozza, és a döntéshozók szerint a töltőhálózat hiánya komolyan hátráltatja a villanyautók terjedését. A város jelenleg 263 dolláros éves díjat szed a benzinkutaktól, és 163 dollárt a parkolóktól az üzemeltetési jogokért cserébe, de ez 10 ezer dollárra nőhet, ha nem teljesítik a követelményeket.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 Persze ahogy az gyakran lenni szokott, ha kicsit megkapargatjuk a felszínt, a szigorúnak és nagyon zöldnek tűnő tervezet a valóságban több ponton is olyan könnyítéseket rejt, ami legalábbis megkérdőjelezi, hogy mennyire marketing, vagy mennyire valós a politikai szándék. Benzinkút Kanadában. Forrás: Ken Lund, Wikimedia Először is, az érintett kutaknak és parkolóknak 2025-ig van idejük az előírások teljesítésére. Az egyre gyorsuló elektromos átállás közepette elég valószínűtlennek tűnik, hogy legalábbis egy benzinkútnak ne legyen jól felfogott üzleti érdeke 2025-ben elektromos töltőt üzemeltetnie. Másodszor, a teljesítményre vonatkozó követelmények is meglehetősen idejétmúltak. A benzinkutaknak legalább egy, 50 kW-os villámtöltőt kell majd üzemeltetniük, ami 3 év múlva meglehetősen az előző évtized technológiájának tűnhet majd. A 60 férőhely feletti parkolók esetében összesen legalább 26,6 kW teljesítményt kell nyújtani, amit megtehetnek 4 darab, 6,6 kW körüli AC töltő formájában is. A város számításai szerint a telepítés költsége 136 ezer kanadai dollár benzinkutanként, és 100 ezer dollár parkolónként, aminek a legnagyobb része a munkadíj. Elsőre ez kicsit túlzónak tűnik, tudva, hogy más becslések 30 ezer (amerikai) dollárra teszik egy 50-es töltő telepítését az USA-ban, 140 ezerért pedig már 350 kW-os szörnyetegeket helyeznek üzembe, míg AC oldalon 6 ezer dollárról írnak töltőpontonként – minden költséggel együtt. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!