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 Azt már három hete tudjuk, hogy a Tesla hány autót adott el az előző negyedévben, illetve 2022 egészében, de most a vállalat azt is közölte ezzel pontosan mennyi pénzt is keresett. Jelenleg viszont a Wall Streeten senki nem a tavalyi rekordokra, hanem az árcsökkentés hatásaira és a vállalat 2023-as előrejelzésére kíváncsi. Negyedéves rekord Ezzel együtt persze, csak a rend kedvéért, a Tesla eladásai az előző negyedév végén 405 ezer darabbal új rekordot állítottak be, autóból pedig még ennél is több, 439 ezer készült. A vállalat árbevétele 24,318 milliárd dollárra rúgott (előzetes Wall Street-i várakozás 23.079), GAAP adózott nyeresége pedig 3,687 milliárdra nőtt (WS: 3,438 milliárd). Az autógyártás bruttó haszonkulcsa 25,9% százalék a cég üzemi eredménye pedig 16,0% volt (WS: 16,7%.) A részvényenkénti non-GAAP nyereség 1.19 dollár volt, szemben az elemzők 1,10 dolláros várakozásával, GAAP nyeresége pedig 1,07 dollárra jött ki (WS: 0,98 dollár) A Tesla 22,1 milliárd dollárra növelte készpénzállományát, szabad pénzáramlása pedig 1,4 milliárd dollárra rúgott. Az energia üzletágban 100 MW napelemet telepítettek és 2462 MWh akkus energiatárolót szállítottak le. A cég a fenti eredmények kapcsán megjegyezte, hogy a valutaárfolyamok változása bevételei 1,4 milliárd, nyereségét pedig 300 millió dollárral csökkentette, és visszafizettek 497 millió dollár adósságot is. Éves rekord Az év egészét tekintve a vállalat 1,313 millió autót szállított le (+40%), árbevételét 81,4 milliárd dollárra növelte (+51%), adózott nyeresége pedig elérte a 12,6 milliárd dollárt (+127%). A Free Cash Flow éves szinten 7,6 milliárdot tett ki. 2022-ben az energia üzletág 348 MW napelemet telepített és 6,5 GWh akkus energiatárolót adott el. A vállalat Supercharger hálózata tavaly 4678 lokációra és 42.419 töltőoszlopra bővült. Az előző év végén 764 Tesla bolt és szerviz volt a világon, a mobil szervizautók száma pedig 1584-re nőtt. Az elemzők most leginkább a 2023-as előrejelzésre figyelnek, amelynek kapcsán a vállalat fenntartotta, hogy halmozott átlagban tartják az 50% feletti növekedést, de idén óvatosan, mindössze 1,8 millió leszállított autóra kötelezték el magukat. A hamarosan kezdődő szokásos konferenciahíváson bizonyosan lesznek ezt, illetve az árcsökkentések utáni nyereségrátát firtató kérdések. Ahogy azt olvasóink megszokhatták, az ezen elhangzott érdekesebb információkból csütörtök reggel külön összefoglalót készítünk. Tájékoztatás: a szerző Tesla részvényekkel rendelkezik. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!