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
auto
2024. 10. 05. szombat

127 százalékkal nőtt a Tesla éves nyeresége

üzlet
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Azt már három hete tudjuk, hogy a Tesla hány autót adott el az előző negyedévben, illetve 2022 egészében, de most a vállalat azt is közölte ezzel pontosan mennyi pénzt is keresett.

Jelenleg viszont a Wall Streeten senki nem a tavalyi rekordokra, hanem az árcsökkentés hatásaira és a vállalat 2023-as előrejelzésére kíváncsi.

Negyedéves rekord

Ezzel együtt persze, csak a rend kedvéért, a Tesla eladásai az előző negyedév végén 405 ezer darabbal új rekordot állítottak be, autóból pedig még ennél is több, 439 ezer készült.

A vállalat árbevétele 24,318 milliárd dollárra rúgott (előzetes Wall Street-i várakozás 23.079), GAAP adózott nyeresége pedig 3,687 milliárdra nőtt (WS: 3,438 milliárd).

Az autógyártás bruttó haszonkulcsa 25,9% százalék  a cég üzemi eredménye pedig 16,0% volt (WS: 16,7%.)

A részvényenkénti non-GAAP nyereség 1.19 dollár volt, szemben az elemzők 1,10 dolláros várakozásával, GAAP nyeresége pedig 1,07 dollárra jött ki (WS: 0,98 dollár)

A Tesla 22,1 milliárd dollárra növelte készpénzállományát, szabad pénzáramlása pedig 1,4 milliárd dollárra rúgott.

Az energia üzletágban 100 MW napelemet telepítettek és 2462 MWh akkus energiatárolót szállítottak le.

A cég a fenti eredmények kapcsán megjegyezte, hogy a valutaárfolyamok változása bevételei 1,4 milliárd, nyereségét pedig 300 millió dollárral csökkentette, és visszafizettek 497 millió dollár adósságot is.

Éves rekord

Az év egészét tekintve a vállalat 1,313 millió autót szállított le (+40%), árbevételét 81,4 milliárd dollárra növelte (+51%), adózott nyeresége pedig elérte a 12,6 milliárd dollárt (+127%). A Free Cash Flow éves szinten 7,6 milliárdot tett ki.

2022-ben az energia üzletág 348 MW napelemet telepített és 6,5 GWh akkus energiatárolót adott el.

A vállalat Supercharger hálózata tavaly 4678 lokációra és 42.419 töltőoszlopra bővült.

Az előző év végén 764 Tesla bolt és szerviz volt a világon, a mobil szervizautók száma pedig 1584-re nőtt.

Az elemzők most leginkább a 2023-as előrejelzésre figyelnek, amelynek kapcsán a vállalat fenntartotta, hogy halmozott átlagban tartják az 50% feletti növekedést, de idén óvatosan, mindössze 1,8 millió leszállított autóra kötelezték el magukat.

A hamarosan kezdődő szokásos konferenciahíváson bizonyosan lesznek ezt, illetve az árcsökkentések utáni nyereségrátát firtató kérdések. Ahogy azt olvasóink megszokhatták, az ezen elhangzott érdekesebb információkból csütörtök reggel külön összefoglalót készítünk.

Tájékoztatás: a szerző Tesla részvényekkel rendelkezik.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.