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 A Volvo Trucks leszállította a CEMEX-nek a legelső teljesen elektromos meghajtású, nagy teherbírású betonkeverő teherautóját, a Volvo FMX Electric névre keresztelt, 4,1 méter tengelytávú óriást. Az akkumulátoros elektromos tehergépjármű a Volvo Trucks és az építőanyagokra szakosodott, globálisan működő partnere között 2021-ben aláírt megállapodás legújabb fejlesztése. A megállapodás célja az elektromobilitási megoldások terén folytatott együttműködés a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a termelékenység növelése érdekében. A Volvo FMX, amelyet egy berlini rendezvényen adtak át csütörtökön, egy egész napos munkát is képes ellátni mindössze a napirend szerinti szünetben történő feltöltéssel, amely a négy akkumulátorpakk 360 kWh együttes kapacitásának köszönhető. A meghajtásról két villanymotor gondoskodik 330 kW összteljesítménnyel. A betonkeverő rész kilenc köbméteres kapacitással rendelkezik, és energiáját a jármű nagyfeszültségű akkumulátoraiból nyeri. A betonszállítás villamosítása alapvetően hatalmas kihívást jelent a nagy tömeg és a folyamatos keverés igénye miatt – írja közleményében a Volvo Trucks. A svéd vállalat partnerével olyan technológiák fejlesztésén dolgozik, melyekkel még az ennyire extrém feladatokat is el lehet végezni zéró károsanyag-kibocsátás mellett. Az FMX-et ettől a hónaptól kezdve a berlini Spandauban található készbetonüzemben fogják alkalmazni. Elektromos teherautót küld az építkezésekre a Volvo Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!