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 A Volkswagen Csoport prémium márkája is megtartotta éves sajtótájékoztatóját, ahol kiderült, hogy a csökkenő eladások ellenére jó évet zártak. Azt is elárulták, hogyan halad tovább az elektromos program. Ismerős kép A Volkswagen Csoporton belül az Audi is egy csoportot alkot – hozzájuk tartozik a Bentley és a Lamborghini, de a Ducati motorgyártó is. Ahogy azt már más autógyártóknál is láttuk, az eladások darabszáma náluk is tovább csökkent 2022-ben, amelyet a gyártó a háborúval és az ellátási láncok problémájával magyaráz. A helyzettel viszont éltek, ők is a drágább modelleket vették előre a gyártásban, így növelni tudták a nyereséget. Így az Audi csoport 2022-ben 1,64 millió autót adott el (-3 százalék), ám 61,7 milliárd eurós bevétel mellett az adózott nyeresége 7,1 milliárdra nőtt (+38 százalék). Természetesen a legnagyobb darabszámot az Audi márka képviselte, az 1,64 millióból mindössze 24.407 volt Bentley, vagy Laborghini. A Ducati egyébként 61 ezerre növelte eladásait, és azt is bejelentették, hogy a jövőben 100 helyszínen közös kereskedésben lesznek majd megvásárolhatóak a motorok és a négykarikás emblémájú autók. Elektromos átállás Minket természetesen az érdekelt legjobban, hogyan alakulnak a vállalat elektromos tervei. Azt már korábbról tudtuk, most pedig újfent megerősítették, hogy 2026-tól már csak tisztán elektromos modelleket mutatnak majd be, 2033-tól pedig beszüntetik a belsőégésű motoros típusok forgalmazását. Persze ezen tervek hátterében ott van egy kérdőjel amiatt, hogy Németország vezetésével pár keleti uniós tagállam, így hazánk is vétóval fenyeget, amennyiben nem garantálják, hogy e-benzinnel továbbra is lehet majd autókat árulni. A gyártó ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy ők már világossá tették, merre vették az irányt, de azért ettől függetlenül nem örülnek a politikai döntések csiki-csuki játékának és szeretnék ha a vitát mielőbb lezárnák, és egyértelmű lenne, mikortól lép életbe a tiltás. Az Euro 7 norma kapcsán arról beszéltek a vállalat képviselői, hogy értik a környezetvédelmi célok fontosságát, de két év egyszerűen nem elég arra, hogy minden modelljük megfeleljen az új, szigorúbb normának. A vállalat azt is megerősítette, hogy tavaly 44 százalékkal nőttek elektromos modelljeinek eladásai – erről már január közepén beszámoltunk, ahogy azt is elmondtuk, hogy a márka eladásainak 7,3 százaléka volt tisztán elektromos tavaly. Elsők és utolsók Az Audi első autója az új Premium Platform Electric (PPE) elektromos platformon a Q6 e-tron lesz, amelynek tesztelése már az utolsó fázisban van, és az év második felében már álca nélkül is megmutatják. A beruházások kétharmada az elektromos és digitális programokra megy. 2025-ig összesen 20 új modellt mutatnak be, amelyből több, mint 10 teljesen elektromos lesz, 2027-re pedig minden szegmensben kínálnak majd villanyautót. A vállalat azt is bejelentette, hogy úgy döntöttek lesz egy villanyautójuk a Q4 e-tron alatti kategóriában is, de erről egyelőre semmit nem akarnak elárulni. Az Audi igyekszik kicsit rendbe tenni az autó elnevezését is. Még emlékszünk rá, mennyire szerencsétlen volt az egyszerű e-tron elnevezés az első nagy elektromos SUV kapcsán. Egyrészt azért mert azóta már több villanyautót is bemutattak, amelyek mind kaptak egy hagyományos típusnevet is (pl Q4 e-tron, Q6 e-tron) kivéve az első modellt. Másrészt azért is , mert az e-tron jelzőt már korábban is használták, csak akkor éppen hibridekre. Audi Q6 e-tron Most az új struktúra szerint a páratlan számú típusok belsőégésű motorosok, a párosak pedig tisztán elektromos villanyautók lesznek. Ennek megfelelően utólag meg is változtatták az eredeti e-tron SUV nevét, amelyet mostantól Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportback néven forgalmaznak. 2024-ben is lesz egy fontos premier, bemutatkozik a Premium Platform Combustion (PPC), amely az utolsó belsőégésű motoros autóknak szánt platformjuk lesz, és erre épül majd az A4 és az A6 utolsó hagyományos generációja, amelyeket 2033-ban nyugdíjaznak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!