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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Audi: jövőre mutatkozik be az utolsó belsőégésű platform

üzlet
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg==

A Volkswagen Csoport prémium márkája is megtartotta éves sajtótájékoztatóját, ahol kiderült, hogy a csökkenő eladások ellenére jó évet zártak.

Azt is elárulták, hogyan halad tovább az elektromos program.

Ismerős kép

A Volkswagen Csoporton belül az Audi is egy csoportot alkot – hozzájuk tartozik a Bentley és a Lamborghini, de a Ducati motorgyártó is.

Ahogy azt már más autógyártóknál is láttuk, az eladások darabszáma náluk is tovább csökkent 2022-ben, amelyet a gyártó a háborúval és az ellátási láncok problémájával magyaráz. A helyzettel viszont éltek, ők is a drágább modelleket vették előre a gyártásban, így növelni tudták a nyereséget.

Így az Audi csoport 2022-ben 1,64 millió autót adott el (-3 százalék), ám 61,7 milliárd eurós bevétel mellett az adózott nyeresége 7,1 milliárdra nőtt (+38 százalék).

Természetesen a legnagyobb darabszámot az Audi márka képviselte, az 1,64 millióból mindössze 24.407 volt Bentley, vagy Laborghini.

A Ducati egyébként 61 ezerre növelte eladásait, és azt is bejelentették, hogy a jövőben 100 helyszínen közös kereskedésben lesznek majd megvásárolhatóak a motorok és a négykarikás emblémájú autók.

Elektromos átállás

Minket természetesen az érdekelt legjobban, hogyan alakulnak a vállalat elektromos tervei. Azt már korábbról tudtuk, most pedig újfent megerősítették, hogy

2026-tól már csak tisztán elektromos modelleket mutatnak majd be, 2033-tól pedig beszüntetik a belsőégésű motoros típusok forgalmazását.

Persze ezen tervek hátterében ott van egy kérdőjel amiatt, hogy Németország vezetésével pár keleti uniós tagállam, így hazánk is vétóval fenyeget, amennyiben nem garantálják, hogy e-benzinnel továbbra is lehet majd autókat árulni. A gyártó ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy

ők már világossá tették, merre vették az irányt, de azért ettől függetlenül nem örülnek a politikai döntések csiki-csuki játékának és szeretnék ha a vitát mielőbb lezárnák, és egyértelmű lenne, mikortól lép életbe a tiltás.

Az Euro 7 norma kapcsán arról beszéltek a vállalat képviselői, hogy értik a környezetvédelmi célok fontosságát, de két év egyszerűen nem elég arra, hogy minden modelljük megfeleljen az új, szigorúbb normának.

A vállalat azt is megerősítette, hogy tavaly 44 százalékkal nőttek elektromos modelljeinek eladásai – erről már január közepén beszámoltunk, ahogy azt is elmondtuk, hogy a márka eladásainak 7,3 százaléka volt tisztán elektromos tavaly.

Elsők és utolsók

Az Audi első autója az új Premium Platform Electric (PPE) elektromos platformon a Q6 e-tron lesz, amelynek tesztelése már az utolsó fázisban van, és az év második felében már álca nélkül is megmutatják.

A beruházások kétharmada az elektromos és digitális programokra megy.

2025-ig összesen 20 új modellt mutatnak be, amelyből több, mint 10 teljesen elektromos lesz, 2027-re pedig minden szegmensben kínálnak majd villanyautót.

A vállalat azt is bejelentette, hogy úgy döntöttek lesz egy villanyautójuk a Q4 e-tron alatti kategóriában is, de erről egyelőre semmit nem akarnak elárulni.

Az Audi igyekszik kicsit rendbe tenni az autó elnevezését is. Még emlékszünk rá, mennyire szerencsétlen volt az egyszerű e-tron elnevezés az első nagy elektromos SUV kapcsán. Egyrészt azért mert azóta már több villanyautót is bemutattak, amelyek mind kaptak egy hagyományos típusnevet is (pl Q4 e-tron, Q6 e-tron) kivéve az első modellt. Másrészt azért is , mert az e-tron jelzőt már korábban is használták, csak akkor éppen hibridekre.

Audi Q6 e-tron

Most az új struktúra szerint a páratlan számú típusok belsőégésű motorosok, a párosak pedig tisztán elektromos villanyautók lesznek. Ennek megfelelően utólag meg is változtatták az eredeti e-tron SUV nevét, amelyet mostantól Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportback néven forgalmaznak.

2024-ben is lesz egy fontos premier, bemutatkozik a Premium Platform Combustion (PPC), amely az utolsó belsőégésű motoros autóknak szánt platformjuk lesz, és erre épül majd az A4 és az A6 utolsó hagyományos generációja, amelyeket 2033-ban nyugdíjaznak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.