PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Úgy látszik divatot teremthet a Volkswagen, mert a Stellantis is kedvet kapott ahhoz, hogy kínai partnert keressen. Egymaguk nem akarnak új elektromos modelleket fejleszteni az ázsiai ország piacára. Asset-light Asset-light, így utal a Bloomberg a Stellantis Kína stratégiájára, amit nagyjából úgy lehetne megfogalmazni, hogy kevés saját eszközzel, gyárral, elkötelezettséggel kívánnak jelen lenni az országban. A vállalat már tavaly úgy döntött, hogy beszünteti a Jeep márka gyártását a kínai üzemében, ám egyelőre még egy másik vegyesvállalat keretében folytatja a Citroën és Peugeot modellek gyártását az országban. Voltak olyan találgatások is azonban, hogy Carlos Tavares teljesen kivonja a konszernt Kínából, miután a CEO azt mondta, hogy igazából nincs is szükségük helyi gyártásra. Kiakadt a Stellantis vezére Most azonban úgy tűnik, mégsem akarják feladnia világ legnagyobb autópiacát. A hírportál úgy értesült, hogy a Stellantis tárgyalásokat folytat a Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd.-vel, amelyet csak Leapmotor néven szoktunk emlegetni. A 27 milliós kínai autópiac egy igen kis szereplőjéről van szó, a cég tavaly csak 111 ezer autót adott el, ám ennek ellenére már a Volkswagennel is hírbe hozták őket. Hogy egy esetleges együttműködés pontosan mit tartalmazna, átmatricázott Leapmotor modelleket, Stellantis autók helyi bérgyártását, vagy esetleg egy közös platformot, az egyelőre nem derült ki. Állítólag a tárgyalások még folynak, és egyelőre semmi nem dőlt el. Újabb Volkswagen márka kér kínai segítséget Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!