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 A Sono Motors nevű müncheni székhelyű startup egy nagyon ígéretes, sokoldalúan használható elektromos autó építését tűzte ki célként. Az autó hatótávját 250 km-re ígérik és legfőbb érdekessége (a vonzó ár mellett), hogy szinte az összes karosszériaelemet ellátják kisebb-nagyobb napelemekkel, amivel akár 30 km extra hatótávot is összegyűjthetünk naponta, így aki nem lakik túlságosan messze a munkahelyétől a mindennapokban akár külső töltés nélkül is közlekedhet. A Sionban a műszerfalra telepített élő moha tisztítja majd az utastér levegőjét (forrás: Sono Motors) A Sono Sion névre keresztelt autó árát akkumulátor nélkül kb. 16 000 euróra ígérték, az akkumulátort pedig bérelni is lehetne, de a korábbi ígéretek szerint annak megvásárlása is csak kb. 4000 euróval növelné a vételárat, az akku várható felárát azonban később kb. 9500 euróra módosították. Minden karosszériaelem napelemet tartalmaz (forrás: Sono Motors) A cég azonban egy szomorú hangvételű közleményt tett közzé honlapján, mely szerint eddig hagyományos befektetőkkel tervezték finanszírozni az autó gyártását, azonban azt tapasztalták, hogy a környezetbarát technikákat felvonultató jármű finanszírozása így nem fog működni a befektetők és a gyártó eltérő szemlélete miatt. Ezért a közösségi finanszírozás eszközéhez fordultak. 30 nap alatt 50 millió eurót kellene összegyűjteni a cégnek a túléléshez. A gyártó támogatható kis összeggel, ha valakinek fontos a környezetvédelem, előrendeléssel és hitelnyújtással egyaránt. A Sono Motors közösségi finanszírozási kampánya sikeresen indult, néhány óra alatt 2,8 millión áll a számláló Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!