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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megszabadul hagyományos autóitól a Renault sportmárkája

elektromos autó

Már rebesgették egy ideje, hogy a gyenge eladási mutatók miatt az Alpine sport-, és versenyautó-márkánál gyökeres változásokra lehet számítani hamarosan, ami a gyártó kínálatának teljes elektromosítását jelentheti. A Renaulution stratégiát bemutató, napokban tartott sajtótájékoztatón ezt megerősítette Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója, aki szerint csak ily módon válhat nyereségessé a márka 2025-re.

Olcsó villanyautó lesz a Renault 5-ből

A márka villamosítása teljesen elektromosautó-gyártóvá válás formájában történik, azaz a hagyományos meghajtású modellek kivezetésre kerülnek, s helyüket akkumulátoros elektromos járművek veszik át. Az átállás várhatóan az évtized közepére megtörténik, a tervek szerint ekkor már három villanyautó is a piacon lesz a Renault teljesítménymárkájának emblémájával: készül egy sportos hatchback a B szegmensbe a Szövetség CMF-B padlólemezének elektromosított padlólemezére, érkezik egy crossover a C szegmensbe a dedikált CMF-EV platformon, valamint egy vérbeli elektromos sportautót is kapnak a vásárlók.

Ez utóbbi fejlesztésében a Lotus is részt vesz, és a jelenlegi benzines meghajtású, szintén az angol gyártóval közösen fejlesztett kétüléses Alpine A110 utódjaként kerül piacra. Műszaki információink egyelőre nincsenek, de az együttműködés által itt már az úgynevezett SEA elektromos padlólemez használata is szóba jöhet, melyet a Lotus kínai anyavállalata, a Geely tervezett.

Alpine A110

„Cégeinkben sok a közös – kezdve a származásunkból eredő könnyűsúllyal, a bajnokságot nyert sportautókig, amelyek ugyanolyan lenyűgözően teljesítenek az utakon, mint az autósport-arénában. Így ez sok szempontból természetes illeszkedés, és az elektromos sportautó közös fejlesztése rendkívül izgalmas vállalatunk, rajongóink és ügyfeleink számára szerte a világon” – fogalmazott Phil Popham, a Lotus igazgatója.

Renault Zoe E-Sport koncepció

Mindezek ellenére azért marad némi kötődés a hagyományos meghajtáshoz, hiszen a francia konszern átszerveződése következtében a Renault teljes motorsport-tevékenysége az Alpine alá kerül, beleértve a Renault Sport Cars és Renault Sport Racing divíziót a Formula 1-gyel együtt.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.