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 Az elmúlt fél évben számos hírben számoltunk be mi is a kigyulladó elektromos Hyundai Kona modellekről, valamint a Hyundai először csak Dél-Korára vonatkozó, később az egész világra kiterjesztett, összesen 77.000 autót érintő visszahívásáról. Bár a jelek az első perctől az LG Energy Solution (korábban LG Chem) által gyártott akkumulátor-cellákra utaltak, ennek bizonyításáról csak a múlt héten jelentek meg hírek a dél-koreai sajtóban, a hivatalos információt pedig a mai napra ígéri a helyi sajtó. Megtalálták a Kona tüzek okát Világszerte összesen 17 tűzeset került nyilvánosságra, amelyből 15 Dél-Koreában, egy Kanadában, egy pedig Ausztriában történt. A Konát LG és SKI akkumulátorokkal egyaránt gyártották, de SKI-akkus autó kigyulladásáról nem tudunk. A gyártó egy szoftverfrissítést telepített a visszahíváson átesett autókra, a legutolsó kigyulladó autó azonban már átesett a frissítésen, ezt követően sürgette meg Dél-Korea illetékes minisztériuma az eseményeket. Az Electrek a helyi sajtó értesüléseire hivatkozva már tegnap beszámolt arról, hogy cserélni fogják a problémás akkumulátorokat, a cikkükben azonban több meglepő részlet található. Először is annak ellenére, hogy Dél-Koreában csak kb. 25.000 Konát hívtak vissza szoftverfrissítésre, most ennél jóval több jármű akkucsere miatti visszahívásáról számolt be a lap. Az Electrek adatai szerint mintegy 21.000 Ioniq és 32.854 Kona elektromos személyautó, valamint 236 busz lesz érintett a legújabb visszahívásban. Az adatokat alátámaszthatja, hogy a minap egy elektromos Hyundai busz is lángra kapott Dél-Koreában. Mivel először a busz teteje kezdett lángolni, jó esély van arra, hogy ezúttal is az akkumulátor lehetett a tűz kiindulópontja. Személyi sérülés szerencsére nem történt, a busz átvizsgálásról tartott a garázsba, ezért utasok nem, csak a vezető tartózkodott rajta, akinek sikerült idejében kiszállni. Porig égett egy elektromos Hyundai busz Az Electrek információi szerint csak Dél-Koreában meghaladhatják az 1,8 milliárd dollárt a visszahívás költségei, ez azonban túlzónak tűnik, mert így az egy járműre jutó költség közel 10 millió forint lenne, még akkor is, ha az érintett 236 db busz 128-256 kWh akkukapacitását is figyelembe vesszük. Reálisabb lehet a korábbi becslés, amelyben a 77.000 Kona esetében 540 millió dolláros költséggel számoltak, amely autónként kb. 2,1 millió forintot tesz ki. A Hyundai Kona Electric hajtáslánca és akkumulátora A hírek egyelőre csak a Hyundai hazai piacán eladott járművekről szólnak, így nem tudjuk, hogy az egész világra ki fogják-e terjeszteni a visszahívást. Tény, hogy Dél-Koreában jóval magasabb a tűzesetek aránya, 15 autó égett ki 25.000-ből, míg a világ többi részén csak két eset fordult elő 52.000 példány közül. Elképzelhető, hogy a hazai piacon magasabb az LG-cellákkal szerelt autók aránya. A Hyundai Ioniq electric hajtáslánca és akkumulátora A dél-koreai sajtó a mai napra várja a Hyundai és az LG Energy Solution hivatalos megerősítését, amennyiben ez megérkezik, frissítjük a hírt. A közös akkumulátor-beszállító miatt ugyanezek a hibás cellák okozhatták a GM által gyártott Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e modellek kigyulladását. A GM esetében szintén körülbelül 70.000 autó érintett, és eddig világszerte 5 tűz került nyilvánosságra. A GM ideiglenesen szintén szoftverfrissítéssel kezelte a problémát, azonban az amerikai cég bevállalta az autók hatótávjának kb. 5%-os csökkentését azáltal, hogy az autók akkumulátorának használható kapacitását a korábbi nettó érték 95%-ra csökkentette. A Hyundai ezzel szemben egy kb. 10 perces tesztet épített be, amelyet 90% körüli töltöttségnél futtat le az autó, de a maximális elérhető kapacitást nem változtatták. Az Opel Ampera-e modellt is visszahívják a tűzveszélyes akkumulátor miatt 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!