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 2020 végén számoltunk be róla, hogy a Tesla egy új, kifejezetten a Supercharger fantázianevű villámtöltői gyártására épített üzemet adott át Kínában, amely évi 10.000 töltőoszlop előállításra képes. De nem ők az egyetlenek, akik nagyban gondolkoznak. 20 percenként A svéd-svájci ABB elég nagy név az elektromosautó-töltők területén is, talán olvasóinknak nem is kell különösebben bemutatni őket, ha más nem, az Ionity oszlopokról ismerős lehet a logó. A cég most Firenzétől 40 kilométerre délre, Valdarno városában nyitott egy új 16.000 négyzetméteres csarnokot, ahol DC villámtöltőket fognak gyártani. A 30 millió dolláros, azaz több mint 11 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően 20 percenként fog legördülni egy-egy új töltő a szerelősorról. A hét gépsor teljes kapacitása évi 10.000 villámtöltő lesz – a gyártást automatizált raktár szolgálja ki. A gyár természetesen tesztközponttal is rendelkezik, ahol napi 400 töltést tudnak szimulálni, de van itt egy 3200 négyzetméteres fejlesztőközpont is, ahol a holnap töltőin dolgoznak a mérnökök. A teljes üzemben összesen 500-an dolgoznak majd, ebből pedig a K+F részleg 70 főt tesz ki, ami a cégcsoport ezirányú globális szakembergárdájának ötöde. A cég egyébként azt mondja, a hatalmas kereslet miatt az elmúlt két évben már megduplázta töltőgyártó kapacitását. Évente 10.000 Supercharger v3 készül majd Kínában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!