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 A Renault és a Kia mellé felvehetjük a JLR-t azaz a Jaguar Land Rovert is azon autómárkák listájára, amelyek gyökeresen át akarják alakítani kereskedőhálózatukat, és csökkenteni akarják a költségeket. A kiváltó ok az elektromos átállás, a határidő pedig igen szűkös. Inkább előbb, mint később A Jaguar Land Rover csoport nemrég úgy döntött, hogy nem vár se 2035-ig, se 2030-ig, hanem már 2025-től elektromos luxusmárkaként kíván működni. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy az ő piaci szegmensükben ez valamivel egyszerűbb feladat, hiszen nem tervezik ötmillió forintos autók gyártását. Az átállás azonban nem csak a modellpaletta cseréjét jelenti, hanem a jelenlegi kereskedői hálózatot is egy ügynökségi modell válthatja, amely a tervek szerint a partnerek kétharmadának elvesztésével jár majd. Az Automobilwoche német szaklap úgy tudja, hogy a 90 kereskedőből 28 maradhat Németországban. A meglévő szerződéseket, két éves kifutással, 2024 végi dátummal már idén felmondhatják. Élesbe fordult a Renault háború A tervek már annyira konkrétak, hogy a kiválasztott, megmaradó 28 kereskedést a cég október 18-ára a brit központba hívta, ahol megmutatják nekik az új típusokat is, amelyekkel 2025-től az új ügynökségi rendszerben képviselhetik a márkákat. Az érintettek egyelőre érdeklődve várják az eseményt, mivel jelenleg nem sokat tudnak arról, hogyan nézne ki az új felállás. Bíróság dönthet a Kia és a német kereskedői vitájában A kereskedők érdekképviselete és a brit márka kötött azonban jelenleg is feszült a viszony – főleg a Land Roverre dühösek a partnerek. A német lapnak nyilatkozók szerint a britek ugyanis arra készülnek, hogy egyoldalúan, tárgyalások nélkül a felére csökkentsék a kereskedői haszonkulcsot. Bár ezzel egyidejűleg a szerződések csökkentenék a kerekedőkre háruló marketing kiadásokat is, ez maximum a negyedét kompenzálja a veszteségnek. A érdekképviselet szerint így ebben a formában nem fogja tudni átvinni a brit márka az akaratát. A Ford is megszorongatja a kereskedőit 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!