A Daimler újabban nem szűkölködik ötletekben, hogy miként tehetné elektromossá a teherszállítást, és az erről alkotott koncepcióit sem rest bemutatni nekünk. A tervek mellett azonban a tettek is megjelennek: a FUSO eCanter nevet viselő, rövidebb városi utakra tervezett kisteherautó a legelső, teljes mértékben árammal meghajtott teherautó, mely sorozatgyártásba került, és néhányuk már szolgálatba is állt New Yorkban. Daimler eCanter A Tokyo Motor Show újabb Daimlerrel szolgált számunkra. A gyártó Mitsubishi Fuso Truck divízióján belül készítették el az E-Fuso Vision One nevű bemutatóautót, mely méretben és hatótávolságban is messze túlszárnyalja elődjét. Az új elektromos kamion 23,26 tonna össztömegű, azaz 8-as besorolású, és 11,11 tonnányi terhet képes cipelni, ami csak 1,8 tonnával marad el dízeles társának teherbírásától. Egy töltés 350 kilométernyi vezetést tesz lehetővé, s ezt egy 300 kWh-s akkucsomag biztosítja. A nagyobb rakodótér és hatótávolság arra enged következtetni, hogy az eCanterrel ellentétben ez a jármű nagyobb árumennyiségű, városon kívüli, távolsági teherszállítás feladatát fogja betölteni, amennyiben gyártásra kerül. Daimler Vision One 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 Az elektromos teherautók kapcsán kiélezett versenynek lehetünk tanúi a gyártók között. A Tesla éppen a napokban tervezi lerántani a leplet az e-kamionjáról, de korábban már a Cummins is megmutatta a nyilvánosságnak az AEOS nevű, alig 140 kWh-s akkumulátorral felszerelt járművét, a Volkswagen pedig egy kisteherautót, az e-Craftert indította el az elektromos áruszállítás versenyében. Arról egyelőre csak találgatni tudunk, hogy melyik áll a legközelebb a gyártáshoz, és melyiknek lesz olyan alacsony a tonnakilométerre jutó költsége, hogy népszerű is legyen a mindennapos teherszállítás során. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!