A Mercedes-Benz EQS számos tekintetben korszakalkotó villanyautónak ígérkezik: a kizárólag tisztán elektromos autók alá tervezett új padlólemez a vállalatnál eddig elérhetetlen tudással jutalmazta meg a villanyautót, az akár 700 kilométeres WLTP szerinti hatótávolság sem lesz akadály vele. Azon túl, hogy az S osztály szegmensébe érkező luxusautó rendkívül aerodinamikus formát vesz fel 0,20-as légellenállási együtthatóval, a külső megjelenéséről egyelőre nem sokat tudni. Az viszont már nem titok, hogy milyen látvány fogadja majd azokat, akik bekukkantanak az ajtók mögé. Az úgynevezett MBUX Hyperscreent már januárban bemutatta a Mercedes – ez az a 141 centiméter szélességben elnyúló, összesen 2432,11 cm2-es használható felületet kínáló hajlított, háromosztatú üvegkijelző, amely gyakorlatilag az egész műszerfalat elfoglalja. Egyik legfontosabb jellemzője a Zero Layer kialakítás, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak nem kell almenüket megnyitni, egyetlen felületen elérhető lesz minden fontosabb funkció. A hatalmas érintőfelület már önmagában is egyedülálló, de az sem gyenge, amit a németek köré építettek.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 A fejlett technológiához futurisztikus és pénztárca-szaggatóan magas minőséget sugárzó elemek csatlakoznak az utastérben, egy olyan összképet eredményezve, amit eddig jellemzően csak az álmodozó dizájnerek tanulmányaiban láttunk. Természetesen az MBUX Hyperscreen extraként lesz választható az EQS-hez, akik ennél tradicionálisabb megoldást preferálnának, azok egy 12,3 colos digitális műszeregységet, és 12,8 colos központi érintőkijelzőt kapnak. A jókora érintőfelületek ellenére a Mercedes gombokat is hagyott szép számmal a kormányon és a megemelt középkonzolon is, ezek többsége valószínűleg szintén kapacitív megoldású. Az EQS az S osztály mellett megy gyártásba a Factory 56-ban Sindelfingen városában. Világpremierjét április 15-én tartják, az európai piacokra pedig idén augusztusban érkezik. Áprilisban bemutatják a 700 km hatótávú elektromos Mercit 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!