PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A BMW-csoport ambíciózus célt tűzött ki a CO2-kibocsátás csökkentésére, 2030-ig több mint 200 millió tonnával csökkentenék a cég karbonlábnyomát – jelentették be az éves közgyűlésen. A csökkenés mértékét jól példázza, hogy ez mintegy hússzorosa egy egymillió feletti lakosságszámmal rendelkező város, például München kibocsátásának. Újrahasznosítás már a tervezéstől A cél eléréséhez nem kizárólag a járműkínálat elektromosításában látja a bajor gyártó a megoldást, helyette alapjaiban változtatnák meg a tervezési és gyártási filozófiát. A széndoxid-kibocsátás csökkentése a nyersanyagok kitermelésétől a járművek életciklus végi újrahasznosítást egyaránt magában foglalja majd. A késébbi újrahasznosításhoz létfontosságú az anyagok minél tisztább formában történő kinyerhetősége, melyet már a járművek tervezésénél figyelembe kell venni. A hatékony szétszerelési képesség, az alkatrészek költséghatékony szétválaszthatósága biztosítja, hogy a különböző anyagok ne keveredjenek egymással, ezzel elérve, hogy a másodlagos anyagok versenyképesek legyenek a piacon. Mivel már a tervezésnél odafigyelnek a környezetvédelemre, így növelni fogják az újrahasznosított alapanyagok felhasználását, így például a BMW iX modell akkuháza 30%-ban újrahasznosított alumíniumból készül majd, vagy az akkumulátorokban felhasznált nikkel esetében is 50% újrahasznosított alapanyag lesz. 285 millió euróért vásárolt lítiumot a BMW Felére kell csökkenteni a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártásával járó széndioxid kibocsátást. Mivel az akkumulátor- és cellagyártás roppant energiaigényes folyamat, ezért ez egy nagyon fontos tényező az elektromos autók széndioxid kibocsátásában. A BMW-csoport célja, hogy az évtized közepétől felére csökkenjen az akkumulátorokhoz kapcsolódó kibocsátás a jelenlegi 5. generációs technológia értékéhez viszonyítva. Ehhez a cellák gyártói által már megvalósított zöld energiára való átállás mellett az új akkumulátor- és cellakoncepció, a továbbfejlesztett cellakémia szintén jelentős mértékben hozzájárul. A BMW-csoport ugyanakkor korlátozta a kritikus nyersanyagok felhasználását az akkumulátorcellák jelenlegi generációjában, például a katód anyagában lévő kobalt mennyiségét kevesebb mint tíz százalékra csökkentette, de a villanymotorok gyártásához sincs már szükség ritkaföldfémekre. Karbonsemleges gyártás A CO2-kibocsátás elleni harc fontos eleme a karbonsemleges gyártás. A BMW-csoport összes gyáregysége már az előző év végétől 100 százalékban zöld energiát használ. Az idei évtől a csoport a fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást kompenzációs intézkedésekkel is ellensúlyozza, amelyek kiterjednek például a céges autók és az üzleti utak széndioxid kibocsátására is. Ez azt jelenti, hogy 2021-től a BMW-csoport teljes gyártása teljesen nettó szén-dioxid-semleges lesz, az összes helyszínen világszerte. Oliver Zipse elmondta, hogy a 2006-os szinthez képest több mint harmadával csökkentették az egy járműre jutó energiafogyasztást, és 70%-kal sikerült csökkenteni a legyártott járművek széndioxid kibocsátását. Ehhez többek között hozzájárult, hogy a jelentős energiaigénnyel rendelkező alumínium előállításhoz napenergiát használnak. Napenergiával gyártott alumíniumra vált a BMW 2030: A globális értékesítés legalább 50 százaléka teljesen elektromos A vállalat tisztán elektromos járműkínálata az idei év végére már öt modellből áll majd: a BMW i3, a MINI SE és a BMW iX3 mellett piacra kerül a két fő innovációs zászlóshajó, a BMW iX és a BMW i4. A következő években először az 5-ös sorozat és a BMW X1 teljesen elektromos változata várható, majd csatlakozik a kínálathoz a 7-es sorozat, a MINI Countryman és további modellek. 2023-ig a BMW-csoport jelenlegi piaci szegmenseinek körülbelül 90 százalékában legalább egy teljesen elektromos modell választható lesz. Villanyautó teszt: BMW iX3 2025-ig a BMW-csoport évente átlagosan több mint 50 százalékkal növeli majd a tisztán elektromos modellek eladását, ami a 2020-ban eladott példányszám több mint tízszeresét jelenti. A jelenlegi piaci előrejelzések alapján a vállalat arra számít, hogy 2030-ban globális értékesítésének legalább 50 százaléka teljesen elektromos járművekből származik majd. A tényleges adat piaconként jelentősen eltérhet, és nagymértékben függ attól is, hogy mennyi előrelépés történt a töltőinfrastruktúra fejlődésében az egyes régiókban. Az évtized közepére már nem lesz olyan szegmens a BMW-csoport teljes termékportfóliójában, ahol a vállalat nem kínál legalább egy teljesen elektromos modellt. Összességében a következő tíz évben körülbelül tízmillió teljesen elektromos járművet bocsát majd az utakra a BMW csoport. Elektromos motorkerékpárok A BMW csoport két tisztán elektromos városi kétkerekű piacra dobását tervezi, melyekről elmondták, hogy mindkét modell a Definition CE 04 megjelenését idézi majd. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!