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 Megkezdődött a douai létesítmény felkészítése a vadonatúj Mégane E-Tech Electric 2022 elején induló sorozatgyártására – számolt be róla a Renault. A tisztán elektromos meghajtású crossover/hatchback gyára egyike annak a három észak-franciaországi gyártólétesítménynek, amelyek együttesen az ElectriCity-t, azaz a Renault Csoport által klímasemlegesnek, fenntarthatónak, versenyképesnek, valamint Európa legnagyobb autógyártó klaszterének elképzelt gyártóközpontot alkotják. 2025-re évi 400.000 elektromos autó összeszerelését végezheti el az itt dolgozó 5000 alkalmazott. Elektromos gyárvárost alapított a Renault az olcsóbb villanyautókért Az elektromos Mégane gyártásában a Renault a több mint 50 éve működő douai gyár újjászületését látja. Összesen több mint 10 millió gépjárművet adtak a vásárlóknak az itt beüzemelt gyártósorok, olyan ikonikus modellekből, mint például a Renault 5 és a Scenic. Ahhoz, hogy a termelést a belsőégésű motoros autókról az elektromos CMF-EV padlólemezt hordozó villanyautókra állítsák át, a Renault Csoport több mint 550 millió euróból alakítja át és modernizálja a gyártósorokat. Egy új akkumulátor-összeszerelőműhely is létrejött a gyár területén, és a nagyobb rugalmasság érdekében új robotok beszerzésére is sor került. Az ElectriCity részeként egyébként hamarosan egy akkucellagyártó gigagyár is épül, ahonnan az Envision AESC a Renault villanyautóiba is szállít akkumulátort. A szállítást itt képletesen kell érteni, hiszen az akkugyár Douai-ban, az autógyár közvetlen közelében létesül, így a járművek gyártásának karbonlábnyoma is sokkal kisebb lehet, mint ha több száz, vagy több ezer kilométerről kéne fuvarozni az akkucellákat. Itt a franciák slágerautója, ahogy még sosem láthattuk A Mégane E-Tech Electric után a Renault 5 lesz a Douai-ban készülő következő villanyautó 2024-ben. https://youtu.be/FhBC7RlVlY0 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!