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 Amikor szeptemberben egy olasz aukción lecsaptuk a 220 ezer km-t futott, Firenzében taxiként szolgált 30 kWh-s Nissan LEAF-re, rémálmunkban sem gondoltuk volna, hogy még év végére sem lesz az autón magyar rendszám. Pedig az EV-FAN.hu munkatársai mindent megtettek, hogy haladjunk, el kell ismernünk, hogy ha Tiborra és rám vártak volna a dolgok, még fele ennyire sem lenne közel a magyar rendszám. Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot. Az autót a sok futás ellenére remeknek tűnő akkumulátora miatt vásároltuk meg, és tudtuk, hogy vannak hibái. Megérkezéskor átnézve azért nem volt őszinte a mosolyunk, élőben már láttuk, hogy jóval többet kell vele foglalkozni és többe fog kerülni a talpra állítás, mint reméltük. Az autó belseje rendkívül lelakott állapotban volt, de műszaki problémák is voltak annak ellenére, hogy hivatalosan Olaszországból csak friss műszakival rendelkező autót adhatnak el külföldre. Cserélték az első lengőkarokat, kutyacsontokat, hátsó fékeket. A törött hátsó lámpa és a csálé lökhárító helyére szép állapotú bontott került. A tetőn lévő lyukakat befoltozták. Négy új gumi is került az autóra, majd december elején végre a zajos hajtóművet is sikerült lecserélni, közben cseréltek toronycsapágyat és helyrehoztak néhány még Olaszországban nem igazán szakszerűen elvégzett javítást is. Ekkor derült ki, hogy az előre meginduláskor hallható csattanás oka a hajtómű tartó gumibak törése. December első napjaiban megrendeltük a nem éppen olcsó új alkatrészt, melynek szállítását körülbelül egy hétre ígérték. Eltelt a hét, majd még egy, de az alkatrészt nem tudták szállítani. Az elmúlt néhány hét pozitív fejleménye, hogy amíg a szervizben állt a LEAF, sikerült gyönyörűen bőröztetni a kopott kormányt. December 20-án már csak januári szállítást ígértek, de az előzmények alapján megrendült a bizalmunk, így visszamondtuk a megrendelést, és az újonnan 49.000 forintos gumibak helyett 30.000 forintért vásároltunk egy bontott példányt egy keveset futott autóból. Ez másnap be is került az autóba, végre megszűnt a csattanás. De valami még mindig nem volt tökéletes a futóműben… Az autót elvitték egy műszaki vizsgáló állomásra lengéscsillapító mérésre. Olaszországban a jobb oldali lengéscsillapítót már cserélték, de a bal még gyári volt. Ezek után nem volt meglepetés, hogy a balt is cserélni kell. Ez egy újabb 25-30.000 forintos tétel, amely el is viszi a hajtómű tartó bakon megtakarított összeget. Ráadásul nyakunkon a karácsony, így már csak jövőre kerül az autó alá. Az alábbi táblázatot áttekintve az utolsó reménysugár is szertefoszlott, hogy honosítással együtt beférjünk a 4 milliós küszöb alá. A használt autók elmúlt fél évben végbement brutális áremelkedése az egyetlen, ami miatt nem könyvelhetünk el csúfos veszteséget a projekten. A rossz hírek után egy másik LEAF taxival, Zerkovitz Tamás alábbi videón látható első fénytaxijával kívánunk boldog karácsonyt olvasóinknak. Az autó ára 2.415.000 Ft (6900 EUR) Aukciós díjak + hazaszállítás 346.500 Ft (990,1 EUR) Lengőkarok, kutyacsontok cseréje, hátsó fék javítása, futómű beállítás 250.000 Ft Hajtóműolaj-csere 5000 Ft Bontott hátsó lámpa 50.000 Ft Bontott első lökhárító 80.000 Ft Új gumik (Kléber Quadraxer 2, négyévszakos) 78.000 Ft Tető foltozás, festés, lámpa fülek hegesztése 190.500 Ft Első lökhárító cseréje, festése 152.400 Ft Lakatos munka az autó orrán 57.150 Ft Hajtómű (bontott) 100.000 Ft Hajtómű tartó gumibak 49.000 30.000 Ft Toronycsapágyak 16.000 Ft Munkadíj (hajtómű, féltengely, toronycsapágy) 96.000 Ft Bal első lengéscsillapító 30.000 Ft Ajtó kéder gumik 60.000 Ft Kormány bőrözés 30.000 Ft Összesen 3.985.150 Ft Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!