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 Elnézést, hogy kicsit lemaradtunk, a múlt év végén foglalkozott ezzel a hírrel több portál is – így a CN Traveler és a Reuters is -, de mi csak most találtunk rá. Viszont elég érdekes és aktuális még mindig ahhoz, hogy megosszuk. Persze, hogy Oslo Azon talán nem lepődik meg nagyon senki, hogy Norvégia fővárosából, Oslóból érkezett a hír, hiszen a skandináv ország az elektromobilitás fellegvárának számít, de ennek az átállásnak a sebessége még az ottani tempóhoz képest is meglepően gyorsnak tűnik. Már a hibridek sincsenek biztonságban Norvégiában A város az elmúlt évek során már a kompjait és a vonatait is elektromosra cserélte, forgalomba állítottak 200 elektromos buszt, a metróik és villamosaik pedig, ugye, már eddig is villanyosok voltak. A múlt év végén azonban a tömegközlekedésért felelős Ruter arról számolt be, hogy 2023 végéig mind a 450 maradék dízel buszt is elektromosra váltják, ezzel pedig Oslo lesz a világ legelső, kizárólag elektromos tömegközlekedési eszközöket üzemeltető fővárosa. Az 500 millió norvég koronás, azaz mintegy 17,5 milliárd forintos beruházásra a szóvivő szerint már csak azért is szükség volt, mert – ne tessék hangosan felnevetni -, a most kifutó buszok már vagy 10 évesek és nem felelnek meg a technológiai és kényelmi elvárásoknak. Oslo tömegközlekedése. Forrás: ruter.no A város alpolgármestere egyébként a csereprogram kapcsán azt is hozzátette, hogy hosszú távon az elektromos buszok üzemeltetése, karbantartása is olcsóbb a közlekedési vállalatnak, így az utasok, a városlakók és a cég is nyernek a programon. A legutolsó tenderen pedig az elektromos buszok 5%-kal olcsóbbak voltak, mint a dízelek. Win-win, ahogy mondja. A végén még kiderül, hogy vannak olyan elektromos buszok, amelyek nem a szervizben töltik fél életüket, nem esik le a kerekük, nem gyulladnak ki a garázsban, és mindenki örül nekik. Milliárdok mentek el a problémás villanybuszokra Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!