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 Elnézést, hogy kicsit lemaradtunk, a múlt év végén foglalkozott ezzel a hírrel több portál is – így a CN Traveler és a Reuters is -, de mi csak most találtunk rá. Viszont elég érdekes és aktuális még mindig ahhoz, hogy megosszuk. Persze, hogy Oslo Azon talán nem lepődik meg nagyon senki, hogy Norvégia fővárosából, Oslóból érkezett a hír, hiszen a skandináv ország az elektromobilitás fellegvárának számít, de ennek az átállásnak a sebessége még az ottani tempóhoz képest is meglepően gyorsnak tűnik. Már a hibridek sincsenek biztonságban Norvégiában A város az elmúlt évek során már a kompjait és a vonatait is elektromosra cserélte, forgalomba állítottak 200 elektromos buszt, a metróik és villamosaik pedig, ugye, már eddig is villanyosok voltak. A múlt év végén azonban a tömegközlekedésért felelős Ruter arról számolt be, hogy 2023 végéig mind a 450 maradék dízel buszt is elektromosra váltják, ezzel pedig Oslo lesz a világ legelső, kizárólag elektromos tömegközlekedési eszközöket üzemeltető fővárosa. Az 500 millió norvég koronás, azaz mintegy 17,5 milliárd forintos beruházásra a szóvivő szerint már csak azért is szükség volt, mert – ne tessék hangosan felnevetni -, a most kifutó buszok már vagy 10 évesek és nem felelnek meg a technológiai és kényelmi elvárásoknak. Oslo tömegközlekedése. Forrás: ruter.no A város alpolgármestere egyébként a csereprogram kapcsán azt is hozzátette, hogy hosszú távon az elektromos buszok üzemeltetése, karbantartása is olcsóbb a közlekedési vállalatnak, így az utasok, a városlakók és a cég is nyernek a programon. A legutolsó tenderen pedig az elektromos buszok 5%-kal olcsóbbak voltak, mint a dízelek. Win-win, ahogy mondja. A végén még kiderül, hogy vannak olyan elektromos buszok, amelyek nem a szervizben töltik fél életüket, nem esik le a kerekük, nem gyulladnak ki a garázsban, és mindenki örül nekik. Milliárdok mentek el a problémás villanybuszokra Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!