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
auto

Együtt épít akkucserélő állomásokat a Shell és a NIO

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

A NIO és a Shell közösen telepít akkumulátor cserélő állomásokat Európában és Kínában egyaránt.

Stratégiai együttműködési megállapodás aláírását jelentette be a NIO és a Shell. Az együttműködés legfontosabb pontja közös márkanévvel ellátott akkumulátorcserélő állomások építése és üzemeltetése. Kínában két kísérleti telephellyel indítanak és 2025-ig 100 helyszín megvalósítása a cél. Az együttműködés keretein belül a NIO akkucserélő állomásaira Shell Recharge gyorstöltőket is telepítenek.

Európában is közösen telepítik majd a jövő évtől az akkumulátorcserélő állomásokat azokban az országokban, ahol a NIO terjeszkedésbe kezd. Jelenleg Norvégia az egyetlen ilyen európai ország, azonban 2022-től további piacokra tervez belépni a kínai autógyártó. Európában szintén kísérleti helyszínekkel indul az együttműködés, melyek eredményeitől függően gyors további bővítésre lehet számítani.

Az együttműködési megállapodás alapján Európában a Shell hozzáférést biztosít a NIO vásárlóknak a töltőinfrastruktúrájához. A Shell 2017-ben vásárolta meg a NewMotion hálózatot, amely ma már Shell Recharge márkanéven működik, így Európa egyik legnagyobb roaming töltőhálózatához kapnak hozzáférést a NIO tulajdonosok. A Shell 2025-ig több mint 500.000 elektromos töltőpontot kíván üzemeltetni világszerte, köztük több mint 30.000 Shell Recharge töltőpontot a Shell üzemanyagtöltő állomások mellett például a szupermarketek parkolóiban. Kínában a Shell már több mint 850 nyilvános töltőpontot üzemeltet a Shell töltőállomásokon.

Félmillió töltő a Shell célja

A későbbiekben az együttműködés további területekre terjedhet ki, tárgyalások folynak például az akkumulátor-vagyonkezelésről, flottakezelésről és az otthoni töltési szolgáltatásokról is az akkumulátor töltési- és csere-technológia továbbfejlesztése és töltőállomások építése mellett.

William Li, a NIO alapítója, elnöke és vezérigazgatója úgy vélekedik, hogy az együttműködés bizonyítja a Shell eltökéltségét az energetikai átállás felgyorsítása iránt, és elkötelezettségét a globális fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás irányába.

Kapitány István, a Shell Mobility globális ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a dekarbonizáció olyan globális kihívás, amely széleskörű megoldásokat igényel. A NIO-val kötött partnerségben legizgalmasabbnak az együttműködés szélességét, valamint az értéket tartja, amelyet együtt tudnak kínálni elektromos járművek tulajdonosainak Európában és Kínában egyaránt.

A NIO akkucsere állomásokban 14 akkumulátor számára van hely, amelyből egynek mindig szabadon kell lenni, hogy a rendszer ki tudja venni az autóban lévő lemerült akkut. Egy ilyen állomáson tehát 13 akku folyamatosan töltődhet. A Nio szerint a naponta 312 teljesen automatikus akkumulátorcsere végezhető el az új állomásokon, ami azt jelenti hogy egy akkucsere 4,6 percet vesz igénybe a jármű be- és kiparkolásával együtt.

Korábbi információk szerint a NIO 2025-ig 4000 akkumulátorcsere állomást kíván létrehozni, melyek közül 1000 Kínán kívül lesz. Az első norvég állomás már el is készült. Az akku-csere szabványt a jövőben más gyártók számára is elérhetővé szeretnék tenni.

Elkészült a NIO első európai akkucsere állomása

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.