A kínai BYD bejelentette, hogy ezentúl kizárólag tisztán elektromos és tölthető hibrid autókat gyártanak. Az átállás tulajdonképpen már korábban megtörtént: az utolsó hagyományos modell februárban gördült le a gyártósorról.
A BYD közleménye azzal indokolta a változtatást, hogy az autóiparban már kizárólag – kínai szóhasználattal élve – az új energia járművekre (NEV – New Energy Vehicles), azaz a konnektoros hibridekre és tisztán elektromos modellekre kívánnak koncentrálni. A lépést már korábban is sejteni lehetett, ugyanakkor a kínai média tavalyi hírei szerint a cég legkorábban 2022-re ígérte ezt a váltást, így az év eleji időpont egyértelműen pozitívum.
Közös töltőszolgáltatásokat fog kínálni a Shell és a kínai BYD Európában
A döntés a személyautók piacán nem jelent komoly váltást a gyártónak, mivel a februárban eladott 90.268 db BYD személygépkocsi közül 87.473 példány, azaz az összes autó 96,9%-a már részben vagy teljesen elektromos hajtással rendelkezett. A márciusi eladási adatokban már 0 hagyományos jármű szerepel, ebben a hónapban 106.658 járművet értékesítettek, melyek közül 106.118 személygépkocsi, 540 db pedig haszongépjármű volt.
A benzinmotorok gyártása két okból egyelőre nem állhat le. A gyártónak gondoskodni kell a korábbi modellek alkatrészellátásáról, ezen kívül a konnektoros hibridekben is szükség van benzines erőforrásokra.
A BYD által gyártott személyautók hazánkban még nem igazán ismertek, bár használt importban érkezett néhány példány a magyar utakra is, egy 2015-ös BYD e6 jelenleg is megtalálható a Villanyautó Piacon. A cég Komáromban lévő autóbusz gyárából azonban idén tucatszám érkeznek majd tisztán elektromos járművek a Zöld Busz Program keretében is a hazai nagyvárosokba.