Elektromos Audi tesztautókból kivett magas feszültségű akkumulátorokkal szerelnek fel három elektromos meghajtású riksát az Audi környezetvédelmi alapítványa (Audi Environmental Foundation) és a német-indiai Numan nonprofit szervezet közös projektjében. A járműveket Indiában fogják szolgálatba állítani, ahol nem ritka az elektromos riksák látványa, ám ezeket gyakran savas ólomakkumulátorok mozgatják, melyeknek nem csak az élettartama rövid, de a környezeti kockázata is magas. A projekt célja megvizsgálni a használt elektromosautó-akkumulátorok újbóli felhasználásának lehetőségeit. Prodip Chatterjee, a Nunam társalapítója elmondta, hogy az autók akkumulátorait úgy tervezik, hogy kitartsanak az autó teljes élettartama alatt, de még a járműben való első használat után is magas a teljesítményük. A riksák könnyűek, nem kell hozzájuk erős villanymotor, és se gyorsan, se messzire nem mennek. Éppen az ilyen járművek esetében rendkívül ígéretesek a használt akkupakkok.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 Ráadásul miután az akkumulátor az első életét egy Audi e-tronban, a másodikat pedig egy e-riksában töltötte, nem feltétlenül érte el az út végét. A harmadik lépésben az akkumulátorok fennmaradó energiáját helyhez kötött alkalmazásokhoz, például LED-világításhoz lehet felhasználni. „Mindent ki akarunk hozni minden akkumulátorból, mielőtt újrahasznosítanánk” – teszi hozzá Chatterjee. Az indiai riksások jellemzően nyilvános hálózati árammal töltik járműveiket, amely nagy arányban széntüzelésű erőműből származik. A Nunam erre is kínál megoldást: az e-riksák a napelemes töltőállomások energiájával töltenek. Napközben a napfény feltölt egy e-tron akkumulátort, amely puffertároló egységként működik, és este innen kerül át az energia a riksák akkujába. Az elektromos riksák egész nap használhatók, este pedig zöldenergiával tölthetők. A használt Audi-akkuval felszerelt riksák a tervek szerint 2023 elején gurulnak az utakra, és arra használják majd a helyiek, hogy árucikkeiket a piacra szállítsák. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!