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
auto

Februárban Miskolcon tesztelik a hidrogénbuszt

egyéb

Debrecenből Miskolcra érkezett hazánk első magyar zöld rendszámmal rendelkező hidrogén üzemanyagcellás autóbusza, amelyet egy éven keresztül hat magyar városban tesztelnek.

Fotó: HUMDA

A Solaris Urbino 12 hydrogen autóbusz januárban Debrecenben szállította az utasokat, február 3 és március 1 között pedig a miskolci utazóközönség is kipróbálhatja a káros égéstermékek helyett vízgőzt kipufogó járművet.

Miskolcon több különböző útvonalon is közlekedni fog a hidrogénes autóbusz, amelyről az MVK Zrt. Facebook-oldalán tájékozódhatnak az utasok, akik díjmentesen szállhatnak fel a 12 méter hosszú, összesen 89 utas szállítására képes buszra.

A hivatalos ütemterv szerint Miskolcról Kecskemétre, Kaposvárra, Zalaegerszegre és Győrbe látogat majd egy-egy hónapra a busz, majd az év végéig újra bejárja a hat várost, így minden helyszínen lehetőség lesz eltérő időjárási körülmények mellett is tesztelni az autóbuszt.

A Solaris Urbino 12 hydrogen energiaellátását egy Ballard Power Systems gyártmányú 70 kW teljesítményű üzemanyagcella-modul biztosítja, amely tiszta hidrogéngáz és a légköri oxigén elektrokémiai reakciója révén elektromos áramot és melléktermékként vízgőzt termel. A jármű közvetlen mozgatását villanymotor biztosítja, köztes energiatárolóként pedig egy akkumulátor is található a rendszerben. A tesztidőszakban a busz üzemanyagellátását a Messer Hungarogáz Kft. biztosítja egy mobil hidrogéntöltő-egységgel.

Egy másik járművet, a 73 utas szállítására alkalmas Caetano H2.City Gold típusú buszt Budapest agglomerációjában üzemelteti egy évig a Volánbusz.

Hidrogén buszokat tesztelnek hét magyar helyszínen

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás