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 A Volkswagen még mindig a dízelbotrány következményeit nyögi, és a kompenzáció jegyében az autógyártó megegyezett az Egyesült Államok szövetségi kormányával, hogy 2 milliárd dollárt költ az elektromos töltőhálózat kiépítésére szerte az országban, melyet az Electrify America leányvállalaton keresztül hajt végre. A hét elején a szervezet közzétette honlapján a projekt tervezetét, miszerint összesen 2800 darab Level 2-es töltőállomást telepít az Egyesült Államokban 2019 júniusáig. A töltőtelepítések a következő 17 amerikai nagyvárost fogják érinteni: Fresno, Los Angeles, Sacramento, San Diego, San Francisco, San José, Boston, Chicago, Denver, Houston, Miami, New York City, Philadelphia, Portland, Raleigh, Seattle és Washington DC. Az Electrify America korábbi infrastruktúra-fejlesztési terveivel ellentétben, amik 150 és 350 kW-os villámtöltő-állomások építését célozza meg, most a vállalat az otthoni és a munkahelyi töltésre fókuszál. A 2800 új állomás körülbelül 75%-a a munkahelyeknél lesz elhelyezve, ahol a jármű a második legtöbb időt tölti parkolva, a maradék pedig lakótelepek, társasházak mellé kerül. Ezek a váltóárammal működő töltők kisebb teljesítménnyel rendelkeznek, és sokkal lassabban töltik fel az autót, mint az autópályák menti villámtöltők: nagyjából 8 óra szükséges a maximális töltöttséghez, azaz pont annyi, amennyit egy éjszaka, vagy egy műszak során amúgy is használaton kívül áll a villanyautó. Egy Electrify America töltőállomás tervezete Mark McNabb, az Electrify America vezérigazgatója így nyilatkozott a projektről: „Az elektromos járművek tömeges elterjedésének legnagyobb akadálya a töltőkhöz való hozzáférés. Villanyautó töltők telepítése azokra a helyekre, ahol az emberek dolgoznak és élnek, segít megmutatni nekik, hogy elektromos autó is lehet az elsődleges járművük, hiszen a töltés kényelmesen és megbízhatóan áll rendelkezésre ott, ahol az idejüket eltöltik.” Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!