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 Mindannyian jól tudjuk, hogy a közlekedés elektromosításának hulláma már szinte minden nagyobb autógyártót elért, ennek ellenére a villanyautók még mindig csekély arányban vannak jelen kínálatukban, s a hangsúly továbbra is a hagyományos meghajtásra helyeződik. Persze sokfelől hallunk ígéreteket, hogy hány elektromos autó érkezik bizonyos időn belül, mekkora összegeket fordítanak kibocsátásmentes közlekedésre, ám sajnos ezek többsége nem több puszta marketingfogásnál. Hogy ne vesszünk el az ámítások labirintusában, összeszedtük az ismertebb gyártók terveit a következő évekre. A villanyautó vásárláson gondolkozók most láthatják, hogy milyen modellek várhatók a közeljövőben, azonban az összegyűjtött ígéretek nem csupán egy-egy autóra vonatkoznak, hanem összességében a gyártó célkitűzéseire az elektromos közlekedés kapcsán, így a befektetett pénzösszegekre, gyárépítésekre is. Lássuk tehát, hogy jelenlegi információink szerint mire számíthatunk a következő évtől. 2018 A 2018-as évben három tisztán elektromos crossover is debütálni fog, két olyan dél-koreai gyártó márkajelzése alatt, amelyek még igencsak hátul kullognak az elektromosítás terén. Nem nehéz kitalálni, hogy az egyik a Kia, melynek Niro modellje elérhető lesz hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos változatban is. A kocsi ugyanazt a villanymotort kapja majd, amit a Hyundai IONIQ elektromos verziója, és mellé egy 40, vagy 64 kWh-s akkut, ezt még nem tudni biztosan. Az ára egyes források szerint viszont várhatóan átszámítva 9 és 11 millió forint között lesz. Egyelőre a 2018-as indulás elég bizonytalan, lehetséges, hogy az ígéret ellenére csak egy évvel később kerül piacra. A Kia másik tisztán elektromos SUV-ja, a Stonic is a Hyundai IONIQ villanymotorjával fog rendelkezni, csak nagyobb aksival társítva, vélhetően ugyanazzal, ami a Niroba is kerül. A Kia Niro plug-in hibridként és tisztán elektromosként is elérhető lesz, Forrás: InsideEVs A dél-koreaiak harmadik SUV-ját 2018-ban a Hyundai adja ki, mégpedig a Kona EV néven. A pletykák szerint kétféle akkuval lesz kapható, egy 40 kWh-ssal és 64 kWh-ssal, melyeket a Kia is használ majd az autóiban. A crossovereknél maradva, de a nagyobb luxus felé fordulva említhetjük az Audit, mely 2018-ra ígérte legelső tisztán elektromos autóját, a tágas SUV E-tron quattro-t. A 320 kW-os összteljesítményű három villanymotor mellé egy 95 kWh-s aksit kap, mellyel a gyártó szerint több, mint 500 kilométer lesz a hatótávja. Az autóról több infó olvasható a gyártó honlapján. A Jaguar I-Pace tesztelése nemrég fejeződött be, s már szinte biztos, hogy hamarosan a gyártósoron fogja magát találni, jövő nyáron pedig a vásárlókhoz is eljut. A 90 kWh-s akkumulátor minimum 320 kilométeres hatótávot biztosít, a kocsi ára pedig várhatóan átszámítva körülbelül 21 millió forint lesz. Jaguar I-Pace Ha valakinek áruszállítás céljából lenne szüksége elektromos járműre, akkor jövőre már használhatja a Mercedes eVito furgonját, mely közel 150 kilométeres hatótávjával rövidebb utakra tökéletes, és nagyjából 12 millió forintos alapáron már beszerezhető is lesz. Az év legjobban várt villanyautója minden bizonnyal a népszerű BMW i3 felújított változata lesz, illetve ennek sportosabb verziója, az i3s. Az i3 főleg egy külsőleges átalakításon esik át, ha valaki nagyobb teljesítményt szeretne, annak az i3s-sel kell barátkoznia, amely egy 14 lóerővel erősebb villanymotort kap. BMW i3s és i3 2018 Ha valaki kevesellné a Hyundai IONIQ hatótávját, és bizonyára sokan teszik, annak jó hír, hogy 2018-ra ígérte a gyártó a 200 mérföldes, azaz 320 kilométeres változatot, sőt, 2020-ban egy még nagyobb hatótávolságú IONIQ-ot is kapunk. 2018-ra a Hondától is kaptunk ígéreteket villanyautókról, egészen pontosan kettőről, melyek közül az egyik a kínai piacot hódítaná meg, a másik pedig Európába érkezne. Sajnos ezekről egyelőre nem tudunk többet. Ha valaki plug-in hibrid vásárlásán gondolkodik, és egy igazán gyönyörű sportkocsival szeretne villogni, annak a BMW felújított i8-asát ajánljuk figyelmébe. 53 kilométeres elektromos hatótávjával nem a környezetvédelem lesz az új i8 erőssége, de biztosan rengetegen meg fogják bámulni az utcán. Vele egy időben érkezik a Roadster változat is, melynek újdonsága a lenyitható vászontető, melyet menet közben is, 15 másodperc alatt zárhatunk. Az autók ára 40 millió forint környékén lesz. BMW i8 Coupé és Roadster 2018 Szintén jövőre érkezik a Volvo sportmárkája, a Polestar alatt készített sorozat legelső tagja, a Polestar 1, mely a későbbi modellekkel ellentétben nem tisztán elektromos, hanem konnektoros hibrid lesz. A Volvo S90 mintájára épülő kocsit 600 lóerő mozgatja, és a gyártó szerint csak elektromos árammal 150 kilométert is tud majd futni. Az autóból 500 darab készül, s így nem is keveset kell majd fizetnie annak, aki szeretne előfizetni a Polestar 1-re. 2019 Ha hihetünk az ígéreteknek, 2019-ben bővelkedni fogunk elektromos autókban. Ebben az évben érkezik az Audi második tisztán villamos meghajtású modellje, az E-tron Sportback, mely az első E-tronhoz hasonlóan SUV lesz, azonban annál egy kicsit kisebb. Az Audi felső kategóriás crossoverének riválisaként érkezik a Mercedes-Benz EQ C, azaz a jövő elektromos Mercijeit felsorakoztató EQ sorozat legelső tagja. A LED csíkokban bővelkedő luxusautó egy 70 kWh-s aksit fog kapni, és NEDC szerinti hatótávja 500 km. Mercedes-Benz EQ C A Polestar 1 után a sorozat többi tagjáról egyelőre keveset tudunk, a második „sarkcsillag” azonban a Tesla Model 3 ellenfeleként kerül majd piacra, és teljesen elektromos lesz. 2019-re olyan népszerű autógyártók is ígértek villanyautót, mint a Volkswagen, a Skoda, és a Seat. A VW a 170 lóerős, I.D. nevű átlagos, de mégis futurisztikus kinézetű kocsiját dobja piacra, a Skoda legelső tisztán elektromos modellje a Citigo lesz a tervek szerint, a Seat pedig a 2016-ban bemutatott e-Mii koncepció alapján készítené el első elektromos járművét. A Mazda is 2019-re tervezi legelső villanyautóját megépíteni, azonban ez idáig semmi konkrét elképzelést nem láttunk tőle, hogy ezt miként tervezi megvalósítani. Ezzel szemben a Porsche aktívan készül első villanymotoros autójának, a Mission-E-nek a gyártására, az utóbbi hetekben már számos kémfotó felkerült az internetre a prototípus teszteléséről. A négyajtós sportautót a Tesla ellenfelének szánja a gyártó, és ennek megfelelően az árát is úgy igyekszik meghatározni, hogy a vásárlók inkább a Mission-E-t válasszák Elon Musk autói helyett. A Tesla rajongóknak is érdemes lesz hegyezniük a fülüket 2019-ben, az amerikai autógyártó ugyanis ekkorra ígérte a Model 3 platformjára készülő Model Y crossovert, melynek specifikációjáról még nem kaptunk információt. A Daimler célja az amerikai levegő megtisztítása lesz, melyhez egy nálunk kevésbé, de az Egyesült Államokban annál népszerűbb közlekedési járművet, egy iskolabuszt épít meg elektromos meghajtással. 2019 fontos év lesz az áruszállítás szempontjából is, hiszen ekkorra várható a Tesla Semi érkezése, hogy minél több benzines kamiont kiváltson az utakról. A Semi népszerűsége folyamatosan növekszik azon vállalatok körében, akik olcsóbbá és tisztábbá szeretnék tenni szállítási feladataikat. Jó hír, hogy most már nem csupán az Egyesült Államokból és Kanadából, hanem Norvégiából, az Egyesült Királyságból, és Hollandiából is megrendelhető az elektromos kamion, így Európában is találkozhatunk vele 2019-ben, amennyiben a Tesla nem csúszik meg a gyártással. A Tesla Semi bemutatója A PSA Csoport is tartogat egy elektromos autót az évben, amit a DS fog készíteni a Citroennel és a Peugeot-val közösen. Többet nem tudunk az autóról, csupán annyit, hogy biztosan nem a 2016-ban bemutatott E-Tense koncepció kerül gyártásba. A BMW-hez tartozó MINI is bemutatja legelső tisztán elektromos modelljét a plug-in hibridek után, a Mercedes-Benz pedig a Sprinter furgonjának elektromos meghajtású változatát tárja elénk. A Honda is tervez egy villanyautót építeni az Urban EV koncepció alapján, de erről többet nem mondott. A 2019-es esztendő legjobban várt villanyautója nagy eséllyel a Nissan Leaf 60 kWh-s változata. A legközkedveltebb elektromos autó az akkumulátor-fejlesztésnek köszönhetően 360 kilométerre növeli hatótávját EPA értékelés alapján, ami még a Tesla Model 3-énál is több, és várhatóan az autó ára is a Tesláé alatt lesz. A plug-in hibridben gondolkodók számára Subaru modellek, és a Skoda Superb konnektoros hibrid modellje válik elérhetővé. Az autógyártók olyan ígéretekkel is előálltak, amelyek nem kifejezetten egy modellre vonatkoznak, sokkal inkább a jövőbeni profiljuk alakulására. A BMW például egy új kutatólabort jelentett be, ahol az akkumulátor-technológiát tanulmányozzák és fejlesztik a szakértők, hogy a következő évtized BMW modelljei már elérhessék az akár 700 kilométeres hatótávot is. A Ford a kínai piac meghódítását kezdi el 2019-ben, 15 új elektromos modellel. A Volvo és a Maserati is elkötelezte magát, hogy minden új modelljük villanymotoros változatban is elérhető lesz. A Toyota szintén a villanyautók felé vette az irány, és Kína, valamint India piacát árasztja el új modellekkel. 2020 A következő évtized is tartogat érdekességeket a villanyautósok számára, azonban a legtöbb modell esetében már csak annyi információval rendelkezünk, ahogy piacra fog kerülni a kocsi, mindenféle konkrét adat nélkül. Így van ez a BMW-vel, amely megerősítette az X3 SUV teljesen elektromos változatának gyártását, valamint az Audival, mely az E-tron sorozat harmadik tagját ígérte 2020-ra, de többet nem tudunk róluk. Aki crossover vásárlásán töri a fejét, annak érdemes lesz figyelnie a General Motors kötelékében kiadott autókat, ugyanis két tisztán elektromos SUV várható tőle, melyek a Chevy Bolt EV platformjára épülnek. A Volkswagen SUV-ja, az I.D. Crozz 2020-as megjelenési dátumát a gyártó a Los Angeles-i Autószalonon jelentette be, ahol sok egyebet is megtudtunk a kocsiról. Két villanymotor fogja hajtani, 302 lóerős összteljesítménnyel, a 320 kilométeres hatótávot pedig egy 83 kWh-s akku biztosítja, azonban kapható lesz egy 480 kilométeres változat is. A gyártó állítása szerint az akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra lesz feltölthető, 150 kWh-s DC töltőt használva. VW I.D. Crozz A Maserati 2014-ben mutatta be Alfieri elnevezésű koncepcióját, s a gyártó tervei szerint 2020-ban ennek alapján meg is kapnánk a legelső tisztán elektromos Maserati sportkocsit. A Polestar 3-ról és 4-ről is az összes tudásunk annyi, hogy 2020 vége előtt érkeznek, és kizárólag elektromos árammal fognak működni. A Dacia kedvelői is reménykedhetnek, ugyanis bár eddig a gyártótól semmit nem hallottunk elektromos autó gyártás ügyben, idén ősszel megtudtuk, hogy tervbe van véve akkumulátoros autó gyártása. Az persze egy kicsit elbizonytalanító, hogy konkrét elképzelést még azóta sem mutatott a Dacia. A Hyundai IONIQ a 2018-as hatótávnövelés után 2020-ban is kap egy fejlesztést, ami után 400 kilométert lehet megtenni az autóval. A Hyundai továbbá a nyár folyamán említett egy elektromos crossovert, amely a Konánál kisebb méretű lesz, ez is erre az évre várható. Aki igazi népautót szeretne kapni, annak az Opel felhozatalát lesz érdemes figyelemmel követni, ugyanis a gyártó ígérete szerint 4 elektromos modellt is kapni fogunk, melyek között ott lesz a Grandland plug-in hibrid változata, és a tisztán elektromos Corsa is. A Skoda legelső villanyautója is megvásárolható lesz a tervek szerint, mégpedig a Vision E SUV koncepció gyártásba kerülésével. A spanyoloktól is számíthatunk újdonságra, a Seat ugyanis a Mii után két új villanyautó elkészítését célozza meg, melyek közül az egyik állítólag „Leon-méretű”, a másik pedig egy crossover lesz. A Nissan pedig egy bivalyerős elektromos gurít ki a gyárából, mégpedig az IMx-et 700 Nm-es nyomatékkal és 600 kilométeres hatótávval. Az igazi szenzáció nem meglepő módon a Tesla új Roadstere lesz, aminek lenyűgöző adatait már biztosan mindenki ezerszer hallotta. Az elektromos sportautó nem csupán a jelenlegi, és a jövőre beígért villanyautók teljesítményét szárnyalja túl, de a hagyományos meghajtású járművek között sem akad párja. Ha 2020-ban valóban azt kapjuk, amire számítunk, akkor az biztosan új korszakot nyit az autózás történetében. Az új Roadster mellett egy pickupot is várunk Elon Musk csapatától, ennek megjelenése azonban még kérdéses. Az új Tesla Roadster Pár nappal ezelőtti bejelentése alapján a Toyota is belehúz az elektromos autók gyártásába, s a 2020-as évek elejére 10 tisztán elektromos modell dob a piacra, egy rakás konnektoros hibrid és üzemanyagcellás kocsi társaságában. Hidrogénnel működő kocsit a General Motors is épít, amellett, hogy a kínai piacot 10 új kibocsátásmentes modellel látja el. A Ford stratégiájában is szerepet kap az elektromos közlekedés, s emiatt a gyártó 4,5 milliárd dollárt fordít a jövő technológiájának tökéletesítésére. A következő évtizedtől a Jaguar Land Rover új modelljei is választhatóak lesznek elektromos kivitelben. És persze ne feledkezzünk meg a töltő-infrastruktúráról sem, amelyen éppen öt nagy autógyártó dolgozik több másik vállalattal együttműködve az IONITY projekt keretében. Ígéretük szerint 2020-ra 400 villámtöltő-állomás válik használhatóvá a villanyautósok számára Európa-szerte. 2020 után Az autógyártók ígéretei egészen 2030-ig szólnak, ugyanis míg néhány vállalat gyorsan bevezetné az elektromos modelleket a kínálatába, addig mások szép óvatosan, először csak hibrid autókkal, évtizedek alatt jutnának el oda, hogy komoly összegekkel és gyártókapacitással biztosítsák a villanymeghajtású közlekedést. 2021-ben bővül a BMW modellpalettája az iNext-tel, ami a gyártó harmadik tisztán elektromos kocsija lesz. Hogy mire számíthatunk az autóval kapcsolatban, az majd csak később fog kiderülni, ám a BMW szerint lesz benne minden, amit egy jövőbeli luxusautótól várnánk, így önvezető funkció is. Szintén 2021-ben a Hyundai is felmutat egy autót, mégpedig az elektromos Genesis szedánt, így tehát 2022-ig bezárólag három új tisztán elektromos modell várható tőle. A plug-in hibridek után a Subaru is tartogat kizárólag villanymotoros kocsit. A 2022-ben megjelenő modellek közül egynek ismerjük a kilétét, ez pedig a VW I.D. Buzz. A retro kisbusz tisztán elektromos meghajtással és futurisztikus kinézettel születik újjá, s hogy ne kelljen vele állandóan egy töltőállomáson ácsorogni, egy 111 kWh-s akkucsomagot szereltek bele, ami a NEDC szerint 600 km-re elég. Volkswagen I.D. Buzz: a mikrobusz újjászületése A Ford 7 új akkumulátoros modellt szán eladásra 2022-ig, a Renault, Nissan, Mitsubishi együttesen pedig 12-t. Ekkor már minden Mercedes-Benz modell elérhető lesz elektromos változatban, ami nem kevesebb, mint 50 típust jelent a gyártó szerint. A Daimler 10 új tisztán elektromos modellt ígér, a Toyota pedig a szilárdtest akkumulátorokat vezetné be széleskörű használatba, így 2022-ben megjelenő autóiba már azokat tenne. Legújabb bejelentése szerint ez lehet, hogy hamarabb is, már 2020-ban bekövetkezik. 2022 utánra már kimondottan sok ígéret vonatkozik a befektetett pénzösszegek, és a megépített új elektromos modellek számára vonatkozóan. Ekkora időtávlatban mernek nagyot mondani a gyártók, úgysem fog emlékezni senki, hogy hány autót ígértek. Mi azonban összegyűjtöttük ezeket is, és feltüntettük az idősíkon, így évek múltán is visszakereshető lesz, hogy tartották-e szavukat, és 2030-ra tényleg olyan rengeteg villanyautó közül választhatunk-e majd, mint amit a médiának mondtak. (Nyisd meg teljes képernyőn) Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!