A Northvolt egy svéd vállalkozás, akik a Tesla gigafactory gyáraihoz hasonló méretű akkumulátor gyárat szeretnének felépíteni, amelyhez kezdetben az interneten kezdtek közösségi finanszírozással pénzt gyűjteni. Szerencsére komoly, tőkeerős befektetők is fantáziát látnak a dologban, így most hatalmas, 1 milliárd dolláros tőkeemelést hajtottak végre a Volkswagen csoport, a Goldman Sachs Group Kereskedelmi Banking divíziója, a BMW csoport, az AMF, a Folksam csoport és az IMAS Alapítvány befektetéseként, melynek célja egy második 16 GWh kapacitású akkumulátorgyár építése Németországban, így a Northvolt elsődleges termelési helyszínével együtt a kapacitás 32 GWh-ra bővül. Az Európai Beruházási Bank és további befektetők együttműködésével már augusztusban megkezdődhet a svédországi első létesítmény építése, 2021-ben pedig elindulhat a termelés. A gyár kapacitásának jelentős hányadát már előre értékesítették 2030-ig kiemelt ügyfeleknek, összesen 13 milliárd dollár értékben. A Northvolt svédországi gyára (forrás: Northvolt.com) Peter Carlsson, a Northvolt társalapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy nem csak a Northvolt számára nagy mérföldkő ez, de egész Európa számára kulcsfontosságú pillanat, ami azt bizonyítja, hogy Európa készen áll részt venni az elektromobilitás elterjedéséért vívott harcban, ami a lehető legkisebb széndioxid lábnyomot jelentő akkumulátor cellákkal érhető el. Azt is hozzátette, hogy ez még csak a kezdet, hatalmas lehetőséget és lendületet látnak a további kapacitásbővítésben, amelyhez várhatóan világszínvonalú pénzügyi és ipari partnerek állnak majd a cég mögé.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 A második, salzgitter-i lítium-ion akkumulátorcella gyárban a termelés 2023-ban vagy 2024 elején kezdődhet meg a Volkswagen számára, majd a következő években a termelés 24 GWh-ra növelhető. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!