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 Bill de Blasio, New York város polgármestere aláírt egy végrehajtási rendeletet, amely szerint a következő 20 évben minden városi üzemeltetésű járművet elektromosra cserélnek, írja a chargedevs.com. „Az éghajlatváltozási válság kezelése érdekében New York Citynek le kell állítani a fosszilis tüzelőanyagok égetését és mindent elektromosítanunk kell. Ezért 2040-ig a teljes flottánkat átállítjuk elektromosra, ami egyenértékű azzal, mintha 750 000 szennyező autót távolítanánk el az utcákról.”- nyilatkozta Bill de Blasio, New York City polgármestere. Jelenleg a város flottájában 25 104 közúti jármű található melyek közül 2144 (8,5%) elektromos a Daily News információ szerint (nem egyértelmű, hogy ez a szám tartalmazza-e a hibrideket). A város már 2018-ban bejelentette, hogy a tömegközlekedésben használt buszokat 2040-ig villamosítják, amelyhez 2019-ben már vásároltak is 15 db New Flyer Xcelsior CHARGE elektromos buszt. Az eddigi tapasztalatok pozitívak, ugyanis az elektromos autók vásárlása jelentős megtakarítást eredményezett a város számára a karbantartási költségekben, még a gáz- hibrid és konnektoros hibrid üzemű járművekkel összehasonlítva is. A járművek futásának éves költségeit elemezve arra a következtetésre jutottak, hogy a LEAF és Prius vásárlások esetében a megtakarítás bőven ellensúlyozta a járművek magasabb beszerzési árait. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!