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 A közelmúltban átlépte a tisztán elektromos gépkocsik száma a harmincezret, másfél év alatt megduplázódott a zöld rendszámos autók száma, de a kormány szerint a további fejlődést gátolja a hazai töltőhálózat – írja az Infostart. Steiner Attila szerint a kormány beavatkozása szükséges az elektromosautó-töltők piacán. Három éven belül, a 2020 januári 7700-as számról mára négyszeresére, 30.472-re nőtt a tisztán elektromos autók száma, miközben a nyilvános töltőoszlopok száma ez idő alatt alig több mint kétszeresére növekedett. Az államtitkár arról is beszélt az Inforádióban, hogy a kormányzat eddig nem nyúlt bele a piaci mechanizmusokba a töltőinfrastruktúra esetében, viszont ez most a gátja részben az elektromos autók elterjedésének, ezért azon dolgoznak, hogy program készüljön az elektromos töltők szélesebb körű elterjesztése érdekében is. Az alábbi, általunk készített grafikonon jól látható, hogy 2018-ban még jelentősen megelőzte az autók terjedésének ütemét a töltőpontok számának növekedése, majd 2019-ben és 2020 első felében nagyjából kiegyenlített volt az autók számának és a töltőinfrastruktúra bővülése. Aztán 2021 végétől jelentősen megtorpant a töltőpontok számának növekedése, miközben a villanyautók népszerűsége töretlenül növekedett. Steiner Attila nagyon fontos ösztönzőnek tartja a zöld rendszámos parkolási kedvezményeket, ezért továbbra is megtartaná az ingyenes parkolást, melyet idén több nagyváros megszüntetett vagy regisztrációhoz kötött. Mely városokban lehet zöld rendszámmal ingyen parkolni? A zöld busz programról megtudhattuk, hogy már forgalomba állt 76 elektromos autóbusz és eddig összesen 139 tiszta és csendes jármű állami támogatásáról született döntés. Hosszabb távon is folytatni fogják a programot, mivel a helyi közlekedésben részt vevő 2800-2900 buszból 1100-at szeretnének a következő pár évben elektromosra cserélni. A közelmúltban rendszeresen beszámoltunk az elektromos buszok számának bővüléséről, így például Székesfehérvárra 2 db, Budapest agglomerációjába 10 db, Debrecenbe 12 db, Miskolcra 10 db új zöld busz érkezett. Elektromos buszok álltak forgalomba Debrecenben Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!