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 Az elektromos autók népszerűségét biztosan nem növeli a használatban lévő töltőcsatlakozók sokasága: Európában az elektromos töltőpontok többsége CCS töltőfejjel van felszerelve, de nagy számmal vannak jelen CHAdeMO töltők is a kontinensen, mivel számos elektromos modell, többek között a Nissan LEAF is ezzel a japán szabvánnyal kerültek az európai piacokra. Az Egyesült Államokban a CCS Type 1-es változata terjedt el, míg a világ legnagyobb autópiacán, Kínában a GB/T formátumon keresztül tölthetők fel a villanyautók. Időről időre felmerül egy globálisan egységes szabvány gondolata, vagy ha nem is szaladunk ennyire előre, arra várunk, hogy legalább a Nissan átveszi a CCS szabványt az Európában gyártott autóin, ám a valóságban egyre mélyebbre gyalogolunk az átláthatatlanság erdejében. Sokáig úgy tűnt, hogy a legtöbb autógyártó által támogatott CCS dominanciája feladásra kényszeríti a CHAdeMO-t, ám a japánok tavaly összeálltak a kínaiakkal – akik időközben saját GB/T formátumuk 900 kW-osra fejlesztésén dolgoztak –, hogy technológiai fölényt szerezzenek a CCS-sel szemben. Ennek eredménye a napokban közzétett 3.0-ás protokoll a CHAdeMO Association és a China Electricity Council (CEC) közös csatlakozójához, ami a ChaoJi nevet viseli. Az új GB/T-CHAdeMO prototípus Az új szabvány 600 amperes maximális áramerősség mellett egyelőre 500 kW-os töltési teljesítményt enged a villanyautóknak egyenáramú hálózaton, de a cél a 900 kW elérése. A folyadékhűtéses technológia lehetővé teszi a kábel átmérőjének csökkentését, és egy könnyebb, kompaktabb töltőfej használatát. A partnerek által közzétett sajtóanyag szerint a visszafele kompatibilitás is garantált a jelenlegi CHAdeMO, GB/T, és „esetlegesen” a CCS szabvánnyal is. A fejlesztésbe állítólag hamarosan India is becsatlakozik, valamint több délkelet-ázsiai kormány és vállalat is jelezte érdeklődését. A ChaoJi formátum első villanyautói várhatóan haszongépjárművek lesznek 2021-ben, az elektromos személyautók és más szegmensek járművei utánuk következnek majd. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!