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 A Stellantis, amely folyamatosan akkuhiánnyal riogatja a nagyérdeműt és a versenytársakat, szépen lassan stratégiai pozícióba helyezi a sakkbábukat, hogy a saját cellaellátását biztosítsa. Most már nem csak akkugyárat építenek, az alapanyagot sem a cellagyártó partnerre bízzák. Lítiumot a vulkánból A Stellantis 50 millió eurós befektetést eszközölt a Vulcan Energy Resources nevű lítium kitermelésével foglalkozó vállalatban, és ezzel annak második legnagyobb részvényese lett. Az ausztrál bányaipari startup azt tűzte a zászlajára, hogy zéró károsanyag kibocsátással fognak lítiumot előállítani a Rajna völgyében található lelőhelyükön, ahol geotermikus energiát használnak majd. Állítólag sem lepárló medencéket, sem felszíni fejtést sem fosszilis üzemanyagokat nem kell igénybe venniük. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. Forrás: ACEA.be A Stellantis most a befektetés mellett tíz évre vállalt kötelezettséget a lítium átvételére. Carlos Tavares, a cég vezetője a bejelentés kapcsán kiemelte, hogy ezzel a lépéssel a cég stabil és fenntartható hátteret biztosított az európai villanyautó gyártásának, és partnereivel együtt küzd a globális felmelegedés ellen azzal, hogy tiszta, biztonságos és megfizethető közlekedési eszközöket nyújt vásárlóinak. A cég tervei szerint 2030-ra eladásainak 100%-a tisztán elektromos lesz Európában, 50%-a pedig az Egyesült Államokban is. A Stellantis szerint nagy akkuhiány jön, nem minden gyártó fogja túlélni Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!